۱۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۸
اطلاعات نیم میلیارد کاربر «فیس بوک»  فاش شد
«بازار» گزارش می دهد

اطلاعات نیم میلیارد کاربر «فیس بوک» فاش شد

در ۲۴ ساعت گذشته، فیسبوک از فاش شدن اطلاعات ۵۳۳ میلیون کاربر خود پرده بر داشت؛ تمامی اطلاعات در یک فروم ذخیره شده اند و در دسترس عموم قرار دارد. لازم به ذکر است، اطلاعات ۳۰۰ هزار ایرانی نیز در این میان به چشم می خورد.

به گزارش بازار به نقل از سایت «Globalnews »،   گروهی از هکرها در یک اقدام سایبری با حمله به سرورهای فیسبوک بسیاری از اطلاعات شخصی کاربران این شبکه اجتماعی را منتشر کردند؛ البته عوامل فیس بوک ادعای این هکرها را کاملا رد کردند. اما اکنون نه‌تنها این خبر از سوی فیس بوک تصدیق شده است بلکه خبر انتشار تمامی اطلاعات شخصی کاربران در اینترنت  نیز منتشر شد.

کارشناسان و تحلیلگران جرائم سایبری در یک گزارش کلی از وجود یک فروم پرده بر داشتند که حاوی تمامی اطلاعات هک شده کاربران فیس بوک است و بدون هیچگونه محدودیتی در دسترس عموم قرار گرفته است. در این فروم اطلاعات ۵۳۳ میلیون کاربر فیسبوک منتشر شده و هرکسی می‌تواند با ایجاد یک حساب کاربری و پرداخت یک مبلغ ناچیز به  آن‌ها دسترسی داشته باشد.

به گفته این کارشناسان، اطلاعات فاش شده شامل حساب کاربری محرمانه، تلفن تماس، تاریخ تولد، ایمیل و مکان زندگی و سایر  اطلاعات دیگر است. موارد فاش‌ شده شامل اطلاعات ۳۲ میلیون کاربر آمریکایی، ۱۱ میلیون کاربر انگلیسی، ۶ میلیون کاربر هندی و ۳۰۱ هزار و ۷۲۳ کاربر ایرانی می‌شود. این آمار، اطلاعات کاربران ۱۰۶ کشور دنیا که در فیسبوک عضو بوده‌اند نیز در بر می‌گیرد.

فیسبوک ضمن تصدیق صحت این خبر اعلام کرده است که اطلاعات فاش‌ شده مربوط به ۲ سال پیش می‌شود و اکنون هکرها هیچگونه دسترسی به این منبع ندارند و مشکلات فوق در مرداد سال گذشته به کلی برطرف شده است. فیس بوک به کاربران خود این اطمینان را داد که به زودی این فروم را از دسترس عموم خارج خواهد ساخت.

گفتنی است،   اطلاعات فاش‌ شده فیسبوک به‌ واسطه یک ربات تلگرام به‌ فروش می‌رفت و هرکسی می‌توانست با پرداخت مبلغی اندک، اطلاعات کاربران فیسبوک را به دست بیاورد. حالا که این اطلاعات به‌ صورت عمومی منتشر شده‌ است، احتمال کلاهبرداری‌ سایبری بسیار زیاد می‌شود و هر کسی می‌تواند به‌ واسطه ایمیل و SMS،  کاربران فیسبوک را در خطر قرار بدهد.

لازم به ذکر است، هنوز هیچ گزارش و شکایتی در مورد سو استفاده از این اطلاعات در یافت نشده است و برای بررسی میزان خطرات احتمالی این فروم باید منتظر ماند.

کد خبر: ۸۱٬۶۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha