۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰
سرمایه‌گذاری‌های داخلی باید به سمت تولید سوق داده شوند
کارشناس مسائل اقتصادی:

سرمایه‌گذاری‌های داخلی باید به سمت تولید سوق داده شوند

شاه ویسی، کارشناس مسائل اقتصادی اظهار کرد: ظرفیت‌های تولید در کشور باید افزایش پیدا کند و با یک جهش در این بخش، می‌توانیم تمام ظرفیت‌های اقتصاد را در تولید تعریف کنیم.

به گزارش بازار، ساسان شاه ویسی، استاد دانشگاه و کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به اینکه دغدغه اصلی کشور توسط رهبر معظم انقلاب در شعار سال که یک توصیه مدیریتی محسوب می‌شود بیان شد، گفت: موضوع تولید بارها توسط رهبر معظم انقلاب مطرح شده است؛ در بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و در دیدارهای سنواتی با مسئولین این مسائل مطرح شده است.

وی با بیان اینکه بخشی از ضرورت‌های اقتصاد ملی تعامل سازنده با نظام اقتصاد بین الملل است، تاکید کرد: البته اینکه گره زدن همه اقتصاد با نظام بین الملل را در برنامه‌ریزی‌ها، رویکردها و تدوین راهبردها به عنوان یک حکم اصلی مطرح کنیم و تمام ساز و کارها را در این رویکرد قرار دهیم یک خطای اسفناک خواهد بود زیرا بخش بزرگی از ظرفیت‌های کشور مغفول می‌ماند.

این استاد دانشگاه با تصریح بر اینکه نگاه صرف به خارج از کشور برای بهبود اقتصاد باعث خواهد شد بخش بزرگی از اقتصاد ملی به کار گرفته نشود، عنوان کرد: در کنار این موضوع مهم، یک‌سری از چالش‌های بزرگ اقتصادی که در برنامه‌ها برای آن سیاست گذاری کرده‌ایم، دچار مشکل خواهد شد که نمونه واضح آن تولید ملی است.

وی اشاره کرد: سال‌های مختلف به ویژه در شش سال گذشته رهبر معظم انقلاب اسلامی در گفتمان سازی‌هایی که در حوزه فرهنگ عمومی و در قالب شعار سال مطرح کردند، اصرار داشته‌اند تولید ملی را مورد توجه و ارزش قرار دهیم.

این کارشناس مسائل اقتصاد با تأکید بر ضرورت سوق دادن سرمایه گذاری‌های داخلی به سمت تولید ملی اظهار کرد: ظرفیت‌های تولید در کشور باید افزایش پیدا کند و با یک جهش در این بخش، می‌توانیم تمام ظرفیت‌های اقتصاد را در تولید تعریف کنیم.

شاه ویسی ضمن اشاره به اینکه بخشی از مشکلات کشور به فشارهای تحریم باز می‌گردد، گفت: بلوک اقتصادی-سیاسی نظام غرب در جهان، فشارهای مضاعفی را علیه کشورمان اعمال کرده است.

وی به ابتدای دوران کرونا اشاره کرد و یاد آور شد: در آن زمان در تأمین ماسک در جهان دچار مشکل شده بودیم به صورتی که کشورهای اروپایی ماسک کشورهای دیگر را سرقت می‌کردند و اگر ایران قصد تهیه ماسک را داشت، نمی‌توانست آن را تهیه کند. اما با رویکرد توجه به داخل و جهش تولید توانستیم امروز نه تنها در تولید ماسک و تجهیزات پزشکی که حتی در زمینه تولید واکسن نیز در اقتصاد بین المللی موفق باشیم.

این استاد دانشگاه افزود: اگر در این زمینه دست روی دست می‌گذاشتیم و منتظر غرب می‌ماندیم، تا به امروز ظرفیت سازی مؤثر در حوزه تولید صنعتی و پزشکی را به دست نمی‌آوردیم و به همین جهت باید همین رویکرد را در دیگر حوزه‌ها مورد توجه قرار دهیم.

کد خبر: ۸۱٬۶۲۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha