۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۰
رغبت برای صادرات کمتر شد/ بانک مرکزی مانع اصلی
رئیس اتاق بازرگانی مازندران:

رغبت برای صادرات کمتر شد/ بانک مرکزی مانع اصلی

ساری- مهاجر، رئیس اتاق بازرگانی مازندران، با بیان اینکه وجود موانع رغبت برای صادرات را کمتر کرده است، قوانین خلق الساعه را از جمله مشکلات و موانع بیان کرد.

عبدالله مهاجر در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه به رغم افزایش قیمت ها، رغبت برای صادرات در استان کمتر شده است، افزود: قوانین خلق الساعه و متناقض فراری صادرات است.

وی بانک مرکزی را از جمله موانع فراروی صادرات و تولید ذکر کرد و گفت: صادرکننده برای صادرات باید طبق شرایطی تعهدات را انجام دهد و متاسفانه در بخش صادرات بین گفته ها و عمل ها تفاوت و تناقض وجود دارد.

وی ادامه داد: با چنین شرایطی امکان صادرات وجود ندارد زیرا نوسانات قیمتی سبب می شود تا تجار و صادرکننده نتواند برنامه ریزی درستی برای صادرات داشته باشد.

مهاجر تصریح کرد: در حال حاضر صادرکننده رغبتی بر صادرات ندارد وبسیاری صادرکننده دست به بغل نشستند و یا در انبارها، کالاهایشان را به فروش می رسانند.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران تصریح کرد: اکنون تجار کالاها را از طریق واسطه ها و یا افراد دیگر ارسال می کنند و نامی از آن ها در صادرات وجود ندارد و این به دلیل آن است که نتوانستیم موانع را حل کنیم تا صادرکننده واقعی اقدام به صادرات داشته باشد.

وی با اشاره به نامگذاری سال جاری به تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها اظهار داشت: برای تحقق جهش تولید باید به پشتیبانی و مانع زدایی در عمل صورت گیرد و در بخش های مختلف باید این شعار عملیاتی شود.

مهاجر یادآور شد: برای تحقق شعار سال جاری در حال تدوین برنامه ای جامع هستیم زیرا مقام معظم رهبری امسال تکلیف را بر همگان مشخص کرده است.

کد خبر: ۸۱٬۵۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha