۱۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۰
بررسی تشکیل کمیسیون ویژه نظارت بر سند راهبردی ایران و چین
رئیس مجلس شورای اسلامی مطرح کرد

بررسی تشکیل کمیسیون ویژه نظارت بر سند راهبردی ایران و چین

قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به درخواست تعدادی از نمایندگان برای تشکیل کمیسیون ویژه نظارت بر سند راهبردی بین دولت های ایران و چین گفت: این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار است، لذا بررسی و سپس برای رأی گیری در دستور قرار می گیرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احمد امیرآبادی فراهانی در جلسه صحن علنی امروز (یکشنبه ۱۵ فروردین) مجلس شورای اسلامی، درخواست تعدادی از نمایندگان در راستای اجرای ماده ۴۰ آیین نامه داخلی مجلس برای تشکیل کمیسیون ویژه نظارت بر سند راهبردی و همکاری بین دولت های ایران و چین را قرائت کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس یازدهم افزود: ماده ۴۰ آیین نامه داخلی مجلس اشاره دارد که در مسائل مهم و استثنائی که برای کشور پیش می ‌آید و دراین خصوص تشکیل کمیسیون ویژه‌ برای رسیدگی و تهیه گزارش ضرورت پیدا می ‌کند، به پیشنهاد حداقل پانزده نفر از نمایندگان و تصویب مجلس، این کمیسیون تشکیل می ‌شود. اعضای کمیسیون ویژه که پانزده نفر خواهند بود، مستقیماً در جلسه علنی توسط نمایندگان با رأی مخفی و اکثریت نسبی انتخاب خواهند شد. هیأت رئیسه کمیسیون ویژه همانند دیگر کمیسیون‌ها انتخاب خواهد شد.

در ادامه محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما در جلسه امروز مجلس که از ساعت ۸ و ۱۵ دقیقه به صورت غیرعلنی آغاز شده است، در ارتباط با سند راهبردی همکاری بین دولت های ایران و چین صحبت کردیم. تعدادی از نمایندگان نیز در راستای ماده ۴۰ درخواست تشکیل کمیسیون ویژه برای نظارت بر اجرای این سند دادند. این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است و مجلس به طور منظم باید اجرای این سند را رصد و پیگیری کند، لذا موضوع را در هیات رئیسه بررسی و سپس برای رأی گیری در دستور کار قرار خواهیم داد.

کد خبر: ۸۱٬۵۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha