۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳
ساعات کار گمرک تمرچین افزایش یابد
مدیرکل راهداری آذربایجان‌غربی:

ساعات کار گمرک تمرچین افزایش یابد

ارومیه - مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه در زمان حاضر حدود ۷۵۰ کامیون در صف خروج از گمرک تمرچین قرار دارند، گفت: ساعات کار این گمرک با توجه به کندی تردد باید افزایش یابد.

به گزارش بازار به نقل از ایرنا، ارسلان شکری اظهار داشت: در زمان حاضر گمرک تمرچین تا ساعت ۱۷ فعال است و عراق روزانه بار ۱۰۰ کامیون را تخلیه می‌کند که بیشتر آن‌ها مصالح ساختمانی و تره بار است.

وی با تاکید بر اینکه تخلیه بار در عراق حدود چهار روز و خروج کامیون به طور متوسط در زمان حاضر پنج روز طول می‌کشد، بیان کرد: روند صادرات از باشماق و تمرچین ادامه دارد و در شرایط فعلی نباید متوقف شود.

شکری اضافه کرد: یکی از مهمترین راهکارها برای کنترل این تعداد کامیون، افزایش ساعات کار گمرک است که در این خصوص اهتمام مسئولان دو طرف مرز ضروری به نظر می‌رسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌غربی همچنین بر لزوم مدیریت صدور بارنامه تاکید کرد و ادامه داد: این بارنامه‌ها باید با برنامه‌ریزی مناسب صادر شده و محدودیت‌های لازم برای جلوگیری از تراکم کامیون‌ها در مرز اعمال شود.

شکری با اشاره به اینکه طبق پروتکل بین‌المللی تحویل بار به کامیون‌های کشور مقصد ضروری است، گفت: این امر نیز زمان‌گیر بوده ولی روالی است که باید در مرز انجام شود.

وی افزود: همکاری و هماهنگی نهادهای مختلف از جمله گمرک، پایانه‌ها، فرمانداری پیرانشهر، مرزبانی، شرکت نفت و استانداری آذربایجان‌غربی در راستای حل مشکل کامیون‌ها در مرز تمرچین ضروری است و باید در این خصوص همکاری لازم صورت گیرد.

کد خبر: ۸٬۱۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha