۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۱
عرضه شرکت های بنیاد مستضعفان در بورس
رئیس بنیاد مستضعفان خبر داد

عرضه شرکت های بنیاد مستضعفان در بورس

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: اراده ما این است که هرچه بیشتر شرکت هایمان را در بورس عرضه کنیم تا مردم در سهام آن‌ها سهیم شوند.

به گزارش بازار، پرویز فتاح در اولین نشست خبری خود بابیان این که خوشبختانه برنامه کلی امسال بنیاد مستضعفان، در ۹ ماهه ابتدایی امسال محقق شده است گفت: ۳۱ شرکت بنیاد در بازار سرمایه است علاوه براین شرکت ها، ۱۰ شرکت آماده پذیرش در بورس هستند و سازمان بورس از این شرکت ها کاملا راضی است.

وی ادامه داد: فروش کل ۹ ماهه مجموعه بنیاد مستضعفان ۲۶ هزار میلیارد تومان بوده و بیشتر از برنامه ریزی بوده است و این نشان دهنده موفقیت بنیاد در برنامه رونق تولیدش بوده است.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: امیدواریم در سال ۹۹ بتوانم اعلام کنم میزان تولید ما از ۳۵ هزار میلیارد تومان فراتر رفته است که این رکورد جدیدی برای بنیاد خواهد بود.

فتاح با اشاره به برگزاری مجمع عمومی بنیاد گفت: مجمع عمومی بنیاد مستضعفان در مهر ماه برگزار شد و علی رغم سخت بودن شرایط اقتصادی کشور در سال ۹۷، به برنامه‌های بنیاد به طور کامل عمل شد.

وی گفت: در حال حاضر ۱۷۴ شرکت ثبت شده در بنیاد مستضعفان داریم که ۱۶۹ شرکت فعال هستند و ۴ شرکت نیز غیرفعالند.

رییس بنیاد مستضعفان گفت: بر اساس گزارش مجمع، ۳۶ شرکت در سال ۹۷ زیان ده بوده اند و علت آن نیز به دلیل تغیرات نرخ ارز و نوسانات اقتصادی سال قبل است.

فتاح با بیان اینکه در ۹ ماهه امسال این شرکت‌ها از زیان دهی خارج شده اند گفت: امیدواریم سال آینده شرکت زیان دهی در بنیاد مستضعفان نداشته باشیم.

وی با بیان اینکه در سال ۹۷ بنیاد مستضعفان در مجموع سود ده بوده است، افزود: در سال گذشته سود قبل از کسر مالیات بنیاد مستضعفان ۵۴۰۰ میلیارد تومان بوده و حدود ۶۷۰ میلیارد تومان به عنوان مالیات پرداخت شده است که این رقم احتمالا به ۱۰۰۰ میلیارد تومان می‌رسد.

رییس بنیاد مستضعفان ادامه داد: سال ۹۶ تمامی شرکت‌های بنیاد، تسویه مالیاتی دریافت کرده اند و این موضوع که گفته می‌شود بنیاد مالیات نمی‌دهد درست نیست و با قاطعیت می‌گوییم که معافیت مالیاتی نداریم و در سنوات گذشته نیز مالیات بنیاد پرداخت شده است.

وی با اشاره به سهم مالیاتی بنیاد در سال ۹۹ گفت: در لایحه بودجه ۹۹ نیز دولت ۱۶۰۰ میلیارد تومان به عنوان مالیات بنیاد در نظر گرفته است، ولی البته باید دید چه سودی حاصل می‌شود که براساس آن مالیات پرداخت شود.

رییس بنیاد مستضعفان با اشاره به حضور ۳۱ شرکت بنیاد در بورس گفت: علاوه بر این شرکت ها، ۱۰ شرکت نیز آماده پذیرش در بورس هستند و سازمان بورس نیز کاملا از این شرکت‌ها راضی است.

وی ادامه داد: اراده ما این است که هرچه بیشتر شرکت هایمان را در بورس عرضه کنیم تا مردم در سهام آن‌ها سهیم شوند.

فتاح گفت: قطعا ۱۶۹ شرکت ما به دلیل عرضه در بورس، ادغام و مواردی از این دست کمتر خواهد شد.

وی با اشاره به درحال تکمیل بودن برنامه ۵ ساله بنیاد گفت: در این برنامه شرکت‌های دانش بنیان تقویت می‌شوند و اخبار خوبی در این خصوص در آینده به اطلاع مردم می‌رسد.

وی ادامه داد: در سال ۹۷ خوشبختانه مجموعه بنیاد هیچ ارز دولتی ۴۲۰۰ تومانی نگرفته و آقای همتی نیز چند بار اعلام کردند که بنیاد با دقت ارز حاصل از صادرات خود را بر اساس ضوابط بانک مرکزی به کشور بازگردانده است.

فتاح تاکید کرد: بنیاد مستضعفان هیچ گاه ارز، سکه، طلا و پتروشیمی ورود نداشته و هیچ کس نمی‌تواند اعلام کند بنیاد در آن اختلالات دستی داشته است.

کد خبر: ۸۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha