۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۲
۹۰ معدن در کرمانشاه آماده واگذاری است
رئیس سازمان صمت کرمانشاه:

۹۰ معدن در کرمانشاه آماده واگذاری است

کرمانشاه- رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه گفت: ۹۰ محدوده معدنی در این استان برای برگزاری مزایده و واگذاری آماده است.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان صمت کرمانشاه، محسن دارابی اظهار کرد: ۳۸۰ محدوده بلوکه‌شده معدنی آماده آزادسازی و ۹۰ محدوده معدنی دیگر این استان نیز برای برگزاری مزایده و واگذاری آماده است.

وی تصریح کرد: علاوه بر واگذاری عرصه های جدید، براساس برنامه ریزی انجام شده و اسناد اقتصادی استان، احیا واحدهای تولیدی و معادن راکد را به صورت ویژه در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی افزود: در این راستا سال گذشته ۱۶ معدن راکد استان با سرمایه‌گذاری ۱۴ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۱۲۷ نفر در حوزه سنگ لاشه، مرمریت و قیر طبیعی فعال‌ شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه با اشاره به اینکه ۲۰۲ معدن در سطح استان مجوز بهره‌برداری دارد، یادآور شد: از این تعداد هم‌اکنون ۱۶۳ معدن فعال است.

دارابی بر لزوم فعال سازی معدن ها در سطح استان تاکید کرد و افزود: به مدیران معادن راکد هشدار داده شده است که در صورت توقف فعالیت سلب مالکیت خواهند شد تا به افراد دیگری واگذار شوند.

رئیس سازمان صمت با اشاره به استقبال مدیریت استان از حضور متقاضیان در برداشت محصولات معدنی گفت: شرکت ایمیدرو به زودی کار پتانسیل یابی در حوزه فرآوری مواد معدنی را در سطح استان آغاز خواهد کرد.

دارابی با بیان اینکه برداشت مواد معدنی از معادن استان محدود است، تاکید کرد: بیشتر برداشت ها از معادن استان مربوط به مصالح ساختمانی است.

کد خبر: ۸۱٬۴۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha