۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
نگاه مجلس یازدهم به بودجه ۱۴۰۰ مبتنی بر محرومیت زدایی و شفافیت بود
نماینده شاهرود و میامی در مجلس:

نگاه مجلس یازدهم به بودجه ۱۴۰۰ مبتنی بر محرومیت زدایی و شفافیت بود

شاهرود- نماینده شاهرود و میامی در مجلس گفت: مجلس یازدهم در زمان تصویب بودجه ۱۴۰۰ به مقوله محرومیت زدایی و همچنین شفافیت توجه ویژه داشت و لذا برای نخستین بار در بودجه، دو هزار میلیارد تومان اعتبار به مناطق روستایی و محروم اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار بازار، علی اصغر  خانی در نشست شورای اداری شاهرود که به میزبانی فرمانداری ویژه این شهرستان همزمان با پیش از ظهر شنبه برگزار شد، با اشاره به تصویب بودجه ۱۴۰۰ به مثابه یک کار بزرگ اقتصادی در مجلس یازدهم، ابراز داشت: نگاه مجلس به بودجه ۱۴۰۰ مقوله محرومیت زدایی بوده است.

وی با بیان اینکه بودجه دارای اشکالاتی بود که یکی از آن عدم شفافیت در مقوله صادرات و واردات، موضوع تامین اجتماعی و ... بوده است، تاکید کرد: مجلس از ابتدا بنا را بر شفافیت قرار داد و لذا یکبار بودجه به دولت بازگشت و دوباره بعد از رفع ایرادات مورد بررسی دوباره مجلس قرار گرفت.

نماینده شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه در تصویب بودجه مسائل عمرانی و اقتصادی نیز لحاظ شد، بیان کرد: یکی از مهمترین دیدگاه ها در زمینه بودجه اختصاص دو هزار میلیارد تومان به مناطق روستایی و محروم با هدف توسعه اقتصادی و اشتغال زایی بود که برای نخستین بار انجام شد زیرا این میزان اعتبار در بودجه سال ها ۹۹ نیز دیده نمی شد.

خانی با بیان اینکه شفافیت در همه بخش ها انتظار و موضوع مورد لحاظ مجلس در بودجه بود، گفت: در بودجه سعی شده تا به پروژه های نیمه تمام و مسائل زیرساختی نیز نگاه ویژه ای شود.

وی دومین بخش سخنان خود را به حوزه انتخابیه خود اختصاص داد و گفت: بهتر است برای اجرای پروژه های زیرساختی نگاهمان از درون شهرستان به بیرون باشد لذا تمام مسئولان از روستاها و بخش داری ها تا سطح شهرستان می بایست به اعتبارات و پروژه ها نگاه ویژه ای داشته باشند.

این عضو خانه ملت گفت: اگر دولت در درون شهرستان می توانست مسائلی مانند ماده ۲۳ پروژه توسکستان را در سال ۹۹ انجام دهد، امروز این طرح و امثال آن در بودجه وجود داشتند لذا ابتدا باید از درون شهرستان پروژه های زیربنایی اجرا شود تا بتوانیم در سطح استان و کشور برای آنان رایزنی کنیم.

کد خبر: ۸۱٬۴۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha