۱۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۹
پیش‌بینی تولید ۵۸۰ هزار تن گندم در اردبیل
رئیس جهاد کشاورزی اردبیل خبر داد؛

پیش‌بینی تولید ۵۸۰ هزار تن گندم در اردبیل

اردبیل- رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل گفت: در سال زراعی جاری پیش‌بینی می‌شود بیش از ۵۸۰ هزار تن گندم از مزارع آبی و دیم استان برداشت شود.

خلیل نیکشاد در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در سال زراعی جاری سطح زیرکشت گندم آبی در استان اردبیل ۵۵ هزار هکتار است که امیدواریم با تلاش زارعین برداشت محصول باکیفیتی را در این اراضی شاهد باشیم.

وی سطح زیرکشت اراضی دیم استان را در محصول استراتژیک گندم ۲۳۵ هزار هکتار اعلام و خاطرنشان کرد: در مجموع ۲۹۰ هزار هکتار از اراضی استان به زیر کشت محصول گندم رفته که نسبت به سال قبل زراعی شرایط مساوی را نشان می‌دهد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: پیش‌بینی می‌کنیم از این اراضی دیم و آبی گندم‌خیز استان ۵۸۰ هزار تن محصول باکیفیت تولید و در مراکز نگهداری و ذخیره‌سازی با خرید تضمینی مورد صیانت قرار می‌گیرد.

نیکشاد گفت: بیشترین سطح زیرکشت اراضی دیم و آبی گندم‌خیز استان مربوط به سه شهرستان پارس‌آبد، بیله‌سوار و گرمی است که بیش از ۷۰ درصد گندم تولیدی مربوط به این سه شهرستان است.

وی بیان کرد: در شهرستان گرمی ۶۶ هزار هکتار از اراضی دیم به کشت گندم اختصاص یافته که تولید ۸۰ هزار تن در این شهرستان پیش‌بینی می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل به بازدیدهای مکرر از مزارع سبز گندم، جو و کلزای استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر هیچ آفت و بیماری مزارع استان را تهدید نمی‌کند و تلاش می‌کنیم تا با تامین به موقع سموم و سایر نیازمندی‌های کشاورزان و عنایت الهی در بارش‌های بهاری وضعیت کشت و زرع مطلوبی را در زمان برداشت محصول گندم، جو و سایر زراعت‌های مهم و استراتژیک شاهد باشیم.

کد خبر: ۸۱٬۲۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • اردبیل ،سالتاوار IR ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۲/۲۰
      0 0
      کاهش تولید گندم در اردبیل نگران کننده است. امسال کشت گندم در اردبیل نسبت به سالهای گذشته 70درصد کاهش داشته است.علت این کاهش تولید سیاست غلط آمریکا است.