۱۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۳:۰۶
دوران نااطمینانی بازار نفت را پشت سرگذاشتیم
رئیس دوره‌ای اوپک:

دوران نااطمینانی بازار نفت را پشت سرگذاشتیم

آزودو، رئیس دوره‌ای اوپک و وزیر معادن و نفت آنگولا تصمیم‌های اوپک پلاس در یکسال اخیر را سبب ثبات در بازار نفت دانست و گفت: دوران نااطمینانی را پشت سرگذاشتیم.

به گزارش بازار به نقل از شانا، دیامنتینو آزودو امروز (پنجشنبه، ۱۲ فروردین‌ماه) در پانزدهمین نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) اظهار کرد: دوران نااطمینانی بازار نفت را پشت سرگذاشتیم. یادمان نرفته است اوضاع چقدر وخیم بود، امروز آثار تصمیم‌های مثبت اوپک پلاس در آوریل سال گذشته میلادی که منجر به ثبات بازار نفت شده است را می‌بینیم.

وی با بیان اینکه اقتصاد کشورهای درحال توسعه و نوظهور در حال بهبود است و امیدوارم مسائلی که در نخستین ماه شیوع ویروس همه‌گیر کرونا در بازار نفت شاهد بودیم دیگر هرگز نبینیم، افزود: کشورهای تولیدکننده نفت دنبال ایجاد ثبات در بازار نفت هستند.

وزیر معادن و نفت آنگولا با اشاره به اینکه چشم‌انداز تقاضای جهانی نفت افزایش یافته و تولیدکنندگان از این افزایش تقاضا بهره‌مند خواهند شد، یادآوری کرد: پایبندی اعضای اوپک پلاس به توافق کاهش تولید در ماه فوریه بیش از ۱۰۰ درصد بوده که این مهم به‌دلیل همدلی همه اعضای محقق شده است.

آزودو بر نقش همه کشورهای عضو اوپک پلاس بر اجرای توافق کاهش تولید تاکید و ضمن قدردانی از عربستان به‌دلیل کاهش داوطلبانه تولید روزانه یک میلیون بشکه‌ای تصریح کرد: البته ما (اوپک پلاس) باید همچنان حواسمان به ویروس کرونا باشد، حمل ونقل هوایی هنوز شرایط مطلوبی ندارد.

۲۳ تولیدکننده عضو اوپک پلاس با پایان نشست افتتاحیه هم‌اکنون برای تصمیم‌گیری درباره تولید نفت در ماه‌های آتینده سال ۲۰۲۱ پشت درهای بسته گفت‌وگو می‌کنند.

کد خبر: ۸۱٬۲۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha