۱۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۸
۱۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای مناطق محروم کشور کنار گذاشته شده است
رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس:

۱۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای مناطق محروم کشور کنار گذاشته شده است

همدان - رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه در بودجه ۱۴۰۰ حدود ۱۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای مناطق محروم کنار گذاشته شده است، گفت: سهم استان همدان از این میزان ۴۶۴ میلیارد تومان است.

به گزارش خبرنگار بازار، حمیدرضا حاجی بابایی ظهر شنبه در نخستین شورای اداری استان همدان در سال جاری که همزمان با سالگرد شهادت حاج محمد میرزا سلگی برگزار شد، با اشاره به شعار سال ۱۴۰۰ مطرح کرد: در سال جهش تولید قدم های خوبی برداشته شد اما انتظارات برآورده نشد بنابراین باید در سال جاری همه دست به دست هم دهیم تا تولید که اشتغال زایی، کاهش تورم، ارتقای سطح سرمایه گذاری و بهره وری، بهبود ضریب جینی، ارتقای سطح اقتدار نظام و بهبود سرانه معیشتی مردم را به دنبال دارد، مورد توجه قرار گیرد.

حمیدرضا حاجی بابایی با تاکید بر اینکه در این مسیر از بانک ها می خواهیم تا ورود جدی و اثرگذاری داشته باشند، عنوان کرد: بانک ها می توانند موانع تولید را در کارگاه های تعطیل شناسایی و این موانع را برطرف سازند.

وی با بیان اینکه اداره دارایی نیز باید حال اصناف در زمینه مالیات ها رعایت کند، اضافه کرد: سال ۱۴۰۰ سال همه امیدها است هرچند سختی هایی هم در این مسیر وجود دارد که نیاز است با همکاری ها و دست در دست همدیگر از این سختی ها عبور کنیم.

بودجه سال ۱۴۰۰ بودجه قابل قبولی نیست اما قابل تحمل است
نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بودجه سال ۱۴۰۰ بودجه قابل قبولی نیست اما قابل تحمل است، گفت: هماهنگی هایمان در استان با یکدیگر، یک انتخاب نیست بلکه یک اضطرار است تا بتوانیم از موانع عبور و در جهت مشکلات معیشتی مردم گام برداریم.

حاجی بابایی ادامه داد: نباید بگذاریم مردم در کنار تحمل سختی ها، اختلافات را نیز تحمل کنند و باید با رفتاری عاقلانه و ولایی بودن پیش رویم و به راستی که در این مسیر باید مراقب نظام بود و سیاه نمایی نکرد.

انقلابی گری آن نیست که هر چه در مملکت هست را دزد و سیاه ببینیم چراکه در این نظام خیلی ها فعالیت می کنند و تلاششان را می کنند اما دشمن قدرتمند ورود پیدا کرده و این شوخی نیست

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید طوری سخن بگوییم که با سخنان رهبری و شهید سلیمانی جور در بیاید، اظهار کرد: انقلابی گری آن نیست که هر چه در مملکت هست را دزد و سیاه ببینیم چراکه در این نظام خیلی ها فعالیت می کنند و تلاششان را می کنند اما دشمن قدرتمند ورود پیدا کرده و این شوخی نیست.

وی با بیان این که حال مردم و وضعیت معیشتی مردم خوب نیست، گفت: در این نظام اقدامات و فعالیت های مناسبی انجام شده که نیاز است آن ها را به مردم بشناسانیم و خودمان را برای نظام خرج کنیم.

افتتاح بیمارستان اکباتان همدان در سال جاری
حاجی بابایی با بیان این موضوع به پیش روی پروژه هایی چون قطار شهری، راه آهن همدان، پتروشیمی ابن سینا و پتروشیمی نهاوند، پروژه های حوزه بهداشت و درمان و تبدیل شدن همدان به قطب های تک اشاره کرد و گفت: از سویی، در کنار طرح های کشاورزی، درمان و گردشگری، فکر برای تولید مرغ به عنوان یک طرح امنیتی اجداد مرغ در استان همدان و سمنان در حال پیشروی است و قرارگاه خاتم الانبیا نیز در چندین پروژه در استان همدان ورود پیدا کرده است.

رئیس کمیسیون برنامه،  بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی از افتتاح بیمارستان اکباتان در سال جاری خبر داد و گفت: با این زیرساخت ها همدان تا ۱۰ سال آینده جایگاه خود را پیدا خواهد کرد.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی در بخش پایانی سخنان خود با بیان این که حدود ۱۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای مناطق محروم کنار گذاشته شده است که سهم استان همدان از این میزان ۴۶۴ میلیارد تومان است، اظهار کرد: سال ۱۴۰۰، سال فرصت ها است و باید از فرصت هایمان استفاده کنیم، روی پای خودمان بایستیم و با ایثارگری ها، جوانمردی ها و انقلابی گری های واقعی پیش رویم، با رهبر حرکت کنیم، با او باشیم و نه عقب بمانیم و نه از ایشان انقلابی گرتر باشیم.

فرصت کار و تلاش است و وقت حاشیه سازی نداریم

رئیس مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره حاج میرزا سلگی و تقدیر از زحمات سربازان گمنام، با تاکید بر اینکه فرصت کار و تلاش است و وقت حاشیه سازی نداریم، گفت: حیف است که وارد مسائل مهم استان نشویم و از این فرصت‌ها برای خدمت رسانی استفاده نشود.

حجت‌الاسلام احد آزادیخواه با بیان اینکه محور همه امورات ولایت است، عنوان کرد: بایستی به مردم امید دهیم چراکه اگر مردم امیدوار باشند، حتماً مشارکت در انتخابات بیشتر خواهد شد و توطئه‌های دشمنان از بین خواهد رفت.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به این موضوع یادآور شد: امروز، روز امید بخشی است و این امیدبخشی وظیفه کارگزاران نظام است.

حجت‌الاسلام احد آزادیخواهدر بخش پایانی سخنان خود عنوان کرد: امیدواریم در انتخابات ۱۴۰۰ یک انتخابات پرشور و با انگیزه  با انتخاب درست بتوانیم به ادامه کار نظام کمک کنیم و امید است که بتوانیم پروژه های نیمه کاره در جاهای مختلف استان را به نفع مردم به نتیجه رسانده و با این روند، مردم را امیدوارتر سازیم.

اجرای بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه «جهش تولید» در همدان
استاندار همدان همدان نیز ایجاد اشتغال، حمایت از تولید و رفع موانع را از جمله برنامه های مهم در سال جاری دانست و گفت: سال گذشته، حمایت از تولید و جهش تولید را به همراه پیشگیری، مقابله و کنترل ویروس کرونا مدنظرداشتیم و توفیقات قابل توجهی نیز در این عرصه حاصل شد.

سیدسعید شاهرخی با بیان اینکه در حوزه مقابله با کرونا براساس آمار از استان های موفق کشور بوده‌ایم، اظهار کرد: هم اکنون، شهرستان های تویسرکان و نهاوند دو شهر قرمز استان هستند و دو شهرستان فامنین و کبودرآهنگ نیز در وضعیت نارنجی به سر می برند.

وی در ادامه صحبت های خود به برگزاری سه انتخابات در سال‌جاری در استان همدان اشاره کرد و گفت: استان همدان مهیای برگزاری انتخاباتی سالم و قانونمند، رقابتی و با مشارکت حداکثری مردم است و انتخابات باید سالم و در چارچوب قانون برگزار شود.

وی با تاکید بر اینکه اداره امور استان همدان بر مبنای برنامه محوری و چارچوب‌های کارشناسی بوده و است، مطرح کرد: درسال ۱۴۰۰ توجه خود را معطوف به مقوله تولید خواهیم کرد بدین سان برنامه ها در سال ۱۴۰۰ را به دنبال شعار سال پیش خواهیم برد به‌طوریکه برنامه سند راهبردی را به جد پیگیری خواهیم کرد.

شاهرخی در ادامه به بیان اقدامات مهم و پروژه های بزرگ در استان همدان طی سال گذشته اشاره کرد و در این زمینه از تصفیه و بازچرخانی پساب های فاضلابی، راه اندازی پتروشیمی ابن سینا، نهایی شدن فاز دوم پتروشیمی هگمتانه و غیره نام برد.

بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه جهش تولید در استان همدان وجود داشت که بیش از ۸ هزار میلیارد تومان آن توسط بخش خصوصی در راستای جهش تولید  سرمایه گذاری شده و فعالیت های اقتصادی پیش رفته است

وی با بیان اینکه پتروشیمی نهاوند نیز در حال نهایی شدن است، از پروژه های بهداشت و درمان در استان همدان طی سال ۱۳۹۹ نیز سخن گفت و افزود: بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه جهش تولید در استان همدان وجود داشت که بیش از هشت هزار میلیارد تومان آن توسط بخش خصوصی در راستای جهش تولید در استان همدان سرمایه گذاری شده و فعالیت های اقتصادی پیش رفته است.

وی در ادامه با بیان اینکه  همدان استانی پویا است، عنوان کرد: در حوزه تولید به دنبال حمایت از سرمایه گذاران و حمایت از واحدهای درحال تولید هستیم تا بتوانیم با احیا و راه اندازی مجدد واحدهای راکد، آن ها را مجدد به عرصه تولید بازگردانیم.

نهایی شدن طرح جامع شهر همدان
استاندار همدان در بخش پایانی سخنان خود از نهایی شدن طرح جامع شهر همدان خبرداد و افزود: طرح جامع شهر همدان که افق بسیار بلندی را برای همدان دیده  در حال حاضر، نهایی شده و امیدواریم با تصویب نهایی این طرح، کهن شهر همدان صاحب طرحی شود که در شأن و جایگاه تاریخ و تمدن ایران زمین باشد و این طرح ظرف هفته آینده نهایی و به شورای عالی معماری و شهرسازی ارسال خواهد شد.

امام جمعه همدان نیز با تاکید بر اینکه در آغاز امسال، همه افراد نیازمند توجه معنویت و ارتباط با خدا هستند، عنوان کرد: مسئولان بیشتر نیازمند ارتباط با خدا هستند چراکه هرچه معنویت تقویت شود و تعهد ما نسبت به خدا بیشتر شود، در مقابل مردم هم بهتر عمل می‌کنیم.

آیت الله حبیب الله شعبانی ادامه داد: میزان تعهد ما در مقابل وظایف و مسئولیت‌ها به همان اندازه است که در تعهد با پروردگار بسته‌ایم و امیدواریم در آستانه ماه رمضان نیازمندی جامعه اسلامی به معنویت را لحاظ کنیم.

وی به تعطیلی و عدم برگزاری مراسم مذهبی و نمازهای جمعه در مساجد و برگزاری مناسک مذهبی به سبب شیوع ویروس کرونا اشاره کرد و گفت: این تعطیلی ها آسیب هایی را در پی دارد بدین سان امید است تا با رعایت پروتکل های بهداشتی رویکردی مناسب در این مسیر اخذ کنیم.

آیت الله شعبانی موثقی در این راستا عنوان کرد: جامعه مذهبی ما سال گذشته نشان داد بیشترین رعایت را داشته و ما نیز خود را موظف به رعایت همه پروتکل‌ها می‌دانیم اما نباید مردم دچار دوگانگی شوند که برخی از اماکن باز بوده اما وقتی به مساجد و نماز جمعه می‌رسد، تعطیل می‌شوند که امیدواریم در این زمینه تصمیم های خوبی با رعایت همه پروتکل‌ها گرفته شود.

بخشی از مشکلات به تورم در قوانین برمی‌گردد به نوعی که در عرصه قوانین با تورمی روبرو هستیم که دست مدیران را بسته است

امام جمعه شهر همدان با نگاهی به شعار سال جاری به بخشی از موانع و مشکلات اشاره کرد و گفت: بخشی از مشکلات به تورم در قوانین برمی‌گردد به نوعی که در عرصه قوانین با تورمی روبرو هستیم که دست مدیران را بسته است.

وی با بیان اینکه امیدواریم مسئولان و نمایندگان در زمینه مانع زدایی اقدام کنند به برگزاری انتخابات پیش رو اشاره کرد و افزود: باید با تلاش برای حضور حداکثری مردم در انتخابات و ترغیب مردم به این حضور به نحو مناسبی وارد کار شویم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه این عرصه نیازمند اعتمادسازی و امیدآفرینی است، اظهار کرد: باید خدمات و اتفاقات خوبی که در سال گذشته به انجام رسیده به مردم معرفی و برای آن ها شرح داده شود.

وی با بیان اینکه در برخی موارد نقاط ضعفی داریم که ممکن است محور قضاوت قرار گیرد، گفت: مردم به نظام جمهوری اسلامی پایبند هستند و اگر گلایه مندی هایی وجود دارد به این سبب است که عقیده دارند برخی از شعارهای جمهوری اسلامی محقق نشده که از جمله این موارد میتوان به اصلاح اقتصاد، ارتقای فرهنگ عمومی و معنوی کشور اشاره کرد.

امام جمعه همدان در بخش پایانی سخنان خود عنوان کرد: خواسته به حق مردم تحقق این آرمان ها است بدین ترتیب باید همگی تلاش کنیم تا آرمان های جمهوری اسلامی در حد اعلا محقق و شاهد تحقق رضایتمندی مردم باشیم.

گفتنی است؛ در این جلسه، شهید «علیرضاحاجی بابایی» به عنوان شهید شاخص استان همدان در سال ۱۴۰۰ معرفی شد.

کد خبر: ۸۱٬۲۵۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha