۱۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۱
 افزایش ۵۰ درصدی قیمت خرید تضمینی در سال ۱۴۰۰
رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

افزایش ۵۰ درصدی قیمت خرید تضمینی در سال ۱۴۰۰

تبریز- رئیس سازمان جهادکشاورزی استان آذربایجان‌شرقی از افزایش ۵۰ درصدی قیمت خرید تضمینی دانه‌های روغنی در سال زراعی جاری خبر داد.

به گزارش بازار، اکبر فتحی از ابلاغ دستورالعمل جدید خرید دانه‌های روغنی سال ۱۴۰۰ خبر داد و  اظهار داشت: دستورالعمل خرید تضمینی دانه‌های روغنی (کلزا، آفتابگردان،گلرنگ و سویا) سال ۱۴۰۰ به استناد قانون اصلاح تضمین خرید محصولات اساسی کشاورزی مصوب پنجم آبان ۱۳۹۹ مجلس و تصویب‌نامه شورای قیمت‌گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی برای اجرا در مراکز خرید به استان‌ آذربایجان‌شرقی  ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه خرید تضمینی دانه‌های روغنی از اول سال آغاز و تحویل آن تا ۳۰ دی‌ماه ادامه خواهد داشت، ‌افزود: مراکز خرید استان با رعایت کلیه قوانین و مقررات نسبت به خرید تضمینی و فروش دانه‌های روغنی کلزا، گلرنگ، آفتابگردان و سویا اقدام خواهند کرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، یادآور شد: دستورالعمل خرید دانه‌های روغنی در ۸ بند به سراسر کشور ابلاغ شده و رعایت کلیه مفاد دستورالعمل در مراکز خرید الزامی است و به دلیل شیوع ویروس کرونا تمامی مراکز خرید ملزم به رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتیِ مقابله با کرونا هستند و در این خصوص سخت‌گیری‌های خاصی اعمال می‌شود.

وی از اصلاح قیمت خرید تضمینی دانه‌های روغنی در جلسه سوم شورای قیمت‌گذاری محصولات استراتژیک خبر داد و گفت: قیمت خرید تضمینی کلزا ۱۱ هزار تومان، سویا ۱۲ هزار و ۴۱۹ تومان و ۴ ریال و آفتابگردان ۱۰ هزار و ۴۷ تومان و ۷ ریال و گلرنگ ۱۰ هزار و ۱۱۵ تومان و ۵ ریال تعیین شد.

به گفته رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، قیمت قبلی کلزا که توسط شورای اقتصاد تعیین شده بود، هفت هزار و ۸۰۰ تومان بود.

کد خبر: ۸۱٬۲۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۰۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۴/۰۳
      0 0
      نفهیدم قیمت براساس کیلو است یا من سه کیلویی یا واحد دیگا
    • IR ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۵/۱۱
      0 0
      سلام قرار بود 9 درصد به 11 هزار تومان اضافه کنند چه شد ؟