۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۵
تشکیل نزدیک به ۴ هزار پرونده تخلف صنفی در روزهای ابتدایی سال
معاون سازمان حمایت خبر داد

تشکیل نزدیک به ۴ هزار پرونده تخلف صنفی در روزهای ابتدایی سال

احمدی، معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت گفت: حضور فعال و گسترده بازرسان سازمانهای صمت سراسر کشور در اجرای طرح نظارتی نوروز بمنظور ارائه خدمات مطلوب به شهروندان و برخورد با تخلفات اقتصادی، از مهمترین اهداف برگزاری طرح نظارتی نوروز ۱۴۰۰ است.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، سیدجواد احمدی با بیان این مطلب، افزود: طرح نظارتی ویژه نوروز ۱۴۰۰ درراستای‌نیازهای‌ داخلی‌ و با همکاری نهادها و دستگاههای مرتبط، همدلی و همراهی عموم مردم و با بهره‌گیری از حداکثر ظرفیتها و توانمندی بازرسان این سازمان در بازرسی و نظارت دقیق بر نحوه عملکرد بنگاههای اقتصادی در سراسر کشور اجرا میشود.

وی ادامه داد: این طرح با هدف حفظ تعادل در عرضه و تقاضای کالا و خدمات و تنظیم بازار از نیمه بهمن ماه آغاز و تا تاریخ ۲۰ فروردین ۱۴۰۰ تداوم خواهد یافت.

معاون سازمان حمایت، از برخورد سریع و قاطع با اخلالگران بازار در طرح نظارتی نوروز سال جاری خبر داد و افزود: اقدامات نظارتی براساس پیش‌بینی‌های انجام شده و اولویت‌های کالایی تدوین و تاکنون اجرایی شده است.

احمدی تصریح کرد : از مجموع بازرسیهای بعمل آمده در بخش کالا و خدمات، بیشترین بازرسیها بطور عمده بر کالاهای اساسی منجمله گوشت مرغ، روغن، شکر و... و. متمرکز بوده است تا امکان بروز تخلف در این حوزه کم شود.

وی خاطر نشان کرد : از مجموع بازرسیهای انجام شده، از ابتدای سال جاری و در جریان طرح نظارتی ویژه این ایام، تعداد ۳ هزار و ۵۵۶ واحد متخلف توسط بازرسان در سراسر کشور شناسایی که از این تعداد ۳۲ پرونده مربوط به کالاهای قاچاق مکشوفه است.

معاون بازرسی و رسیدگی به تخلفات سازمان حمایت اضافه کرد: از مجموع پرونده های تشکیل شده طی این مدت، یک هزار و ۸۹۳ (۱۸۹۳) پرونده به تعزیرات حکومتی استانها ارسال و ۱۶۶۳ پرونده هم در حال آماده سازی برای ارسال به تعزیرات حکومتی است.

احمدی در ادامه بر رعایت قوانین نظام صنفی و رعایت حقوق مصرف. کنندگان تأکید کرد و گفت: بازرسی‌های هدفمند و نظارت‌های پیشگیرانه به صورت مستمر پیگیری شده و همزمان با انجام گشت‌های بازرسی از بازار، برخورد قانونی با گرانفروشی، کم‌فروشی و احتکار در سراسر کشور در حال انجام است.

کد خبر: ۸۱٬۰۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha