۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳
تأمین واگن برای ۱۰ کلانشهر در قرارداد ایران و چین
شهردار تهران خبر داد

تأمین واگن برای ۱۰ کلانشهر در قرارداد ایران و چین

حناچی، شهردار تهران گفت: تأمین واگن برای ۱۰ کلانشهر کشور با پیشنهاد خود ما (شهرداران) در قرارداد بین ایران و چین منعقد شده است.

به گزارش بازار، پیروز حناچی در حاشیه بازدید و بهره برداری از طرح‌های منطقه ۱۸ تهران درباره اینکه طرح‌هایی مانند بیمارستان ۲۵۰ تخت خوابی کودکان حکیم تا انتهای مدیریت فعلی شهری تأمین منابع مالی شده است یا خیر افزود: تا قبل از طرح حکیم، طرحی که شهرداری به طور مستقیم در آن درگیر شده باشد، در این مقیاس کمتر داشتیم و این تجربه مثبت را قانونمند نکردیم.

وی گفت: اکنون نتیجه این همکاری این خواهد بود که ان شاء الله این موضوع را به شورای شهر ببریم و به فرآیندی تبدیل کنیم که اگر خیرینی پیدا شدند در کنار دانشگاه‌های علوم پزشکی خواستند از این اقدامات انجام بدهند، ما چگونه می‌توانیم به طور قانونی به آن‌ها کمک کنیم که این کار خیلی کار بزرگی است.

شهردار تهران همچنین درباره اینکه در قرارداد بین ایران و چین به تأمین واگن برای ۱۰ کلانشهر کشور اشاره شده است آیا شما از این موضوع باخبر هستید افزود: این موضوع به پیشنهاد خود ما بود و موقعی که جلسات مقدماتی طی می‌شد نظرات دستگاه‌ها را می‌خواستند و ما این موضوع را پیشنهاد دادیم.

وی گفت: البته ما پیش از این نیز این کار را انجام می‌دادیم و قبل از این نیز همکاری چینی‌ها را در توسعه خط مترو تهران داشتیم و عمدتا در بخش تجهیزات و واگن‌ها ما با همدیگر همکاری‌های گسترده‌ای داریم و برای ۱۰ کلانشهر کشور که شبکه حمل و نقل ریلی و شهری در آن‌ها وجود دارد این بند برای حمایت از آن آمده است.

کد خبر: ۸۱٬۰۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha