۱۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۶:۱۷
آیفون درآمدزاترین محصول اپل
چگونه اپل درآمد کسب می کند؟

آیفون درآمدزاترین محصول اپل

ارزش اپل از ۲۰۰۰ میلیارد دلار پیشتر رفته با این حال برخی بر این باورند که این میزان افزایش ارزش سهام این شرکت مانند دیگر شرکت های غول فناوری حباب گونه است و تناسبی با میزان فروش و درامد این شرکت ندارد. در این گزارش به ۵ درامد اصلی شرکت اپل می پردازیم.

بازار؛ گروه فناوری اطلاعات:  اپل در سال ۱۹۷۶ تاسیس شد و اولین شرکت آمریکایی بود که در سال ۲۰۲۰ از مرز ۲ تریلیون دلار فراتر رفت.

اگرچه رشد سود، فروش و قیمت سهام "اپل" در طول تاریخ آن عمدتا به دلیل فروش زیاد "آیفون" بود، اما کندی در فروش "آیفون" و سایر دستگاه های تولید شده توسط این شرکت، آن را بر آن داشت تا تلاشی بی وقفه انجام دهد تا خود را به یکی از شرکتهای پیشرو در ارائه خدمات دیجیتال جهان تبدیل کند.

خط تولید آیفون ۵۴.۷ درصد از کل فروش این شرکت را به خود اختصاص داده است در حالیکه بخش خدمات در حال رشد شرکت حدود ۱۷.۷ درصد درآمد کل این شرکت را محقق کرده است

 اپل در سال  ۲۰۱۹در حدود  ۲۶۰.۲ میلیارد دلار فروش داشته و درآمد خالص ۵۵.۳ میلیارد دلاری را به دست آورده است. در این سال، خط تولید آیفون ۵۴.۷ درصد از کل فروش این شرکت را به خود اختصاص داده است در حالیکه بخش خدمات در حال رشد شرکت حدود ۱۷.۷ درصد درآمد کل این شرکت را محقق کرده است.

 در این زمینه ما پنج فعالیت تجاری سودآور را برای "اپل" بررسی می کنیم.

۱- آیفون

"آیفون" محصول اصلی "اپل" است و تلفن "آیفون" از سال ۲۰۰۹ در میان پرفروش ترین تلفن های هوشمند جهان قرار گرفته است.

 فروش آیفون در اولین سه ماهه مالی سال ۲۰۲۰ منتهی به ۲۸ دسامبر ۲۰۱۹ به حدود ۵۶ میلیارد دلار رسید و به طور کلی، سود و درآمد اپل در این سه ماه بسیار بیشتر از انتظار بود. البته بخشی از این درامد مرهون محبوبیت مدل های جدید "Iphone" بود.

 سه ماهه اول سال مالی یک دوره بسیار مهم برای "اپل" است، زیرا شامل فصول تعطیلات و همچنین سه ماه سودآور برای شرکت در طول سال است که عبارتند از اکتبر، نوامبر و دسامبر.

۲- خدمات

آیفون درآمدزاترین محصول اپل

بخش خدمات اپل درآمد مالی ۴۶.۳ میلیارد دلاری را در سال مالی ۲۰۱۹ و درآمد ۱۲.۷ میلیارد دلاری را در سه ماهه نخست سال مالی ۲۰۲۰ ثبت کرده است.

 درآمد این بخش از طریق سرویس هایی مانند سرویس ذخیره سازی ابری "iCloud" و سرویس پخش آنلاین موسیقی "Apple Music" تأمین می شود. به گفته شرکت اپل، اشتراک های پرداختی در سیستم عامل آن از سد ۴۵۰ میلیون اشتراک پرداختی فراتر رفته است.

 درآمد اپل از فعالیت های خدمات در مقایسه با دهه گذشته افزایش چشمگیری داشته است. در سال ۲۰۱۰، بخش خدمات "اپل" تنها درآمد ۵.۲ میلیارد دلاری را کسب کرد و درآمد این بخش نیز دو برابر شد و طی دو سال به ۱۰.۲ میلیارد دلار رسید. درآمد این بخش  همچنان در حال رشد است.

 ۳- مک

آیفون درآمدزاترین محصول اپل

بخش رایانه های شخصی Mac از "اپل" در سال مالی ۲۰۱۹ به فروشی معادل ۲۵.۷ میلیارد دلار دست یافت و سهم این بخش در رشد شرکت "اپل" به دلیل کندی تقاضا در صنعت رایانه در سراسر جهان کاهش یافت.

محصولات Mac در سه ماهه چهارم مالی سال ۲۰۱۹ تنها ۱۱ درصد از درآمد اپل را به خود اختصاص داده اند.

 ۴- آیپد

آیفون درآمدزاترین محصول اپل

هنگامی که این شرکت آیپد خود را در سال ۲۰۱۰ راه اندازی کرد، به سرعت به اولین رایانه لوحی تجاری موفق در بازار تبدیل شد و در سه ماه اول عرضه خود بیش از ۳ میلیون دستگاه فروخت.

 از سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹، آیپد « iPad» ۳۶.۵  درصد از سهم بازار جهانی تبلت را به دست آورد و iPad ها در سال مالی ۲۰۱۹ فروش ۲۱.۳ میلیارد دلاری را ثبت کردند.

۵- لوازم پوشیدنی، خانه و لوازم جانبی

آیفون درآمدزاترین محصول اپل

بخش پوشیدنی، خانگی و لوازم جانبی اپل دستگاه هایی مانند AirPods، ساعتهای اپل و HomePods را تولید می کند و این بخش فروش ۲۴.۵ میلیارد دلاری را در سال مالی ۲۰۱۹ ثبت کرده است.

کد خبر: ۸۱٬۰۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha