۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۹
اصلاح قیمت بنزین هزینه تولید را بالا برد
نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق ایران در گفتگو با بازار:

اصلاح قیمت بنزین هزینه تولید را بالا برد

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی ایران گفت: افزایش قیمت بنزین، هزینه تمام شده تولید را بالا برده است و اثرات منفی آن بر تولید و صادرات در آینده مشخص می شود.

امیر یوسفی در گفتگو با بازار اظهار کرد: نمی توانیم بگوییم افزایش قیمت بنزین بر قیمت تمام شده تولید و افزایش سایر کالاها بی تاثیر است.

وی افزود: اگر بنزین سه هزار تومانی را هم در نظر نگیریم قیمت بنزین ۵۰ درصد افزایش داشته است و همین افزایش ۵۰ درصدی هزینه مصرف بنزین، هزینه تمام شده تولید را افزایش می دهد.

عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی گرگان ادامه داد: افزایش قیمت بنزین به هر حال بر تردد پرسنل و حمل و نقل تاثیرگذار است و این تاثیرات قابل لمس است.

وی تصریح کرد: افزایش قیمت بنزین هم اکنون باعث افزایس قیمت قطعات و تعمیرکار و ... شده و دولت برای تنظیم بازار و مراقبت از جهش قیمت کالاها در تلاش است.

یوسفی خاطرنشان کرد: افزایش قیمت بنزین شاید هنوز باعث افزایش قیمت برخی از کالاها نشده باشد اما اثرات آن در درازمدت نمایان می شود چراکه با افزایش هزینه حمل و نقل و ... اثرات منفی آن در دراز مدت نمایان شده و باعث کاهش چشمگیر تولید و صادرات می شود.

کد خبر: ۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha