۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴
تمایل به سرمایه‌گذاری در گردشگری آذربایجان‌شرقی ۲۰ درصد افزایش دارد
مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان شرقی:

تمایل به سرمایه‌گذاری در گردشگری آذربایجان‌شرقی ۲۰ درصد افزایش دارد

تبریز- مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان‌شرقی گفت: به رغم شیوع کرونا، تمایل به سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری در استان ۲۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش بازار به نقل از میراث فرهنگی آذربایجان شرقی، احمد حمزه زاده اظهار کرد: سال گذشته ۱۰۰ مورد موافقت اصولی در بخش های هتل سازی، مجموعه های مختلف، بوم گردی و واحدهای پذیرایی در استان صادر شده است در حالی که این تعداد در سال ۱۳۹۸،   ۷۵ مورد بود. 

وی افزود: ۹۲ طرح در حوزه میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان شرقی به ارزش ۱۰هزار میلیارد تومان فعال است و استان در این خصوص جزو سه استان برتر کشور در حوزه سرمایه گذاری در زیرساخت های گردشگری را داراست.

حمزه زاده یادآور شد: سال گذشته در حوزه مرمت آثار تاریخی ۱۵۰ کارگاه فعال مرمت دولتی و بیش از این تعداد توسط بخش خصوصی داشتیم که به صورت طرح های مشارکتی اجرا کردیم که به لحاظ کمیت و کیفیت جزو استان های برتر هستیم و در بخش طرح های مرمتی با ۵۵ مورد رتبه اول کشوری را کسب کردیم. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی ادامه داد: در حوزه صنایع دستی، ۲ شهر اسکو در چاپ باتیک و اهر در بافت ورنی به عنوان شهرهای ملی در این حوزه ها ثبت ملی شدند و ۱۰ مورد مجوز مجموعه داری و موزه خصوصی در تبریز صادر شد که تعداد این نوع مجموعه و موزه ها را به ۱۵ مورد افزایش داد. 

کد خبر: ۸۰٬۹۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha