۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۷
تولید، شاه کلید مشکلات اقتصادی است
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس:

تولید، شاه کلید مشکلات اقتصادی است

طغیانی، سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار کرد: اکنون که کشور تحت فشار تحریم است و مشکلات متعددی دارد، به نظر می‌رسد این مسایل شاه کلیدی داشته باشد که بعضی از این قفل‌ها را بتواند باز کند و آن تولید در کشور است.

به گزارش بازار، مهدی طغیانی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب پیرو نامگذاری سال‌های اخیر، امسال هم به عنوان سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع زدایی ها» نام گذاری کردند، گفت: عنوان سال از جهت وظیفه‌ای که قانون اساسی بر دوش رهبر معظم انقلاب گذاشته و آن تعیین سیاست‌های کلی نظام است به نوعی راهنمای مسیر حرکت در آن بازه یک ساله است اگرچه همان طوری که ایشان فرمودند هیچ کدام از این شعارها این شکلی است که فقط باید در یک سال انجام شود بلکه مسیری است که باید تا زمانی که آن مسئله در کشور وجود دارد، دنبال شود.

وی با اشاره به مسائل و مشکلات مختلفی که در کشور وجود دارد، اظهار کرد: اکنون که کشور تحت فشار تحریم است و مشکلات متعددی از جمله بیکاری، معیشت و تورم دارد، به نظر می‌رسد این مسایل شاه کلیدی داشته باشد که بعضی از این قفل‌ها را بتواند باز کند و خودش با اثر هم افزایی به حل مشکلات ما کمک کند و آن تولید در کشور است.

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر پشتیبانی از تولید و رفع موانع بیان کرد: در مشاهدات میدانی که معمولا به خاطر مشکلات مردم به بازدید از مجموعه‌های مختلف تولیدی و صنعتی می‌رویم، نشان می‌دهد در سال‌های اخیر این مجموعه‌ها با مشکلات متعددی دست به گریبان‌اند و باید برای حل مسائلشان به شکل جدی تری وارد عمل شد. این پشتیبانی و رفع موانع هم در حوزه قانون گذاری است که مجلس وظیفه دارد موضوع را پیگیری کند و هم در حوزه اجرای قوانین و مقررات است. ما قوانین و مقررات بسیار خوبی را داریم که متاسفانه اینها به نحو قابل قبولی اجرا نشدند.

وی افزود: فضای کسب و کار، آن طوری که باید بهبود پیدا نکرده است. رتبه ما خوب نیست و بخش زیادی از آن به خاطر موانعی است که بر سر راه تولید است.

طغیانی با اظهار به اینکه بخشی از پشتیبانی که باید اتفاق بیفتد به حوزه فرهنگ مرتبط است، تصریح کرد: بحث اصلاح الگوی مصرف یا تولید ملی یا حمایت از تولید ملی، بخش فرهنگی شعار سال امسال است که وظیفه مردم است و مردم باید از تولیدات داخلی، از تولیدی که توسط برادران و خواهرانشان در شرکت‌ها و واحدهای تولید انجام شده، حمایت کنند. خود عرضه کننده‌ها و تولید کننده‌ها هم باید از جهت فرهنگی روز به روز در مسیر ارتقاء و بهبود کیفیت تلاش کنند. این مجموعه می‌تواند در همه حوزه‌ها صرف شود و پشتیبانی در جنبه‌های مختلف و رفع موانع درزمینه‌های مختلف معنا شود تا امسال آن هدفی که داریم یعنی کاهش فشار و بهتر شدن معیشت مردم، اتفاق بیفتد.

کد خبر: ۸۰٬۹۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha