۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۵
عدم در نظر گرفتن اصول تولید باعث به حاشیه راندن شعار سال می‌شود
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

عدم در نظر گرفتن اصول تولید باعث به حاشیه راندن شعار سال می‌شود

آبادان- رادمهر، یک صادرکننده نمونه آبادانی گفت: تولید در بخش‌های گوناگون اصولی دارد که بدون در نظر گرفتن آن‌ها شعار سال مانند هر ساله به حاشیه رانده می‌شود.

بابک رادمهر در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: برای احیای تولید و توسعه نیاز به دعوت و جذب سرمایه‌گذار خارجی است و ضرورت دارد بستر و زیر ساخت‌ها را برای آنان مهیا کنیم. 

وی افزود: با در نظر گرفتن جاذبه‌های سرمایه‌گذاری و مشوق‌های تولیدی و ارتباطات بین‌المللی با کشورهای تجاری دنیا می‌توان سرمایه‌گذار جذب کرد اما لازمه آن «امنیت سرمایه‌گذاری» است.

این صادرکننده نمونه آبادانی همکاری صاحبان تکنولوژی، آرامش روانی، همفکری دانشگاه و صاحبان صنایع را مهم قلمداد کرد و گفت: تولید نیازمند تعامل و روابط دوستانه با دنیا است و نیاز است فکرهای سیاست اقتصادی نهادینه شود. 

وجود مدیران‌ نالایق و بی کفایت
رادمهر با اشاره به عدم امکان قطع شاهرگ‌های نقل انتقال مالی کشور، خاطرنشان کرد: نمی‌توان سرمایه‌ها و منابع عظیم کشور را بدون در نظر گرفتن تولید به مصارف کشورهای گوناگون رساند و هنوز نیاموخته‌ایم تولید بخش‌های گوناگون اصولی دارد که بدون در نظر گرفتن آنها شعار سال مانند هر ساله به حاشیه رانده می‌شود.

وی از بانکداری ربوی به عنوان دشمن تولید نام برد و گفت: این روش بانکداری نه تنها به حمایت از تولید نیامده بلکه با جذب سپرده‌های عامه مردم و وسوسه آنان به دریافت سود بیشتر اجازه نداده پول به سمت تولید تزریق شود.

این فعال اقتصادی وجود مدیران‌ نالایق و بی کفایت را یکی دیگر از دشمنان‌ تولید دانست و تصریح کرد: این مدیران در راس کار فقط به دریافت حقوق و مزایایی خویش پرداخته و از سرمایه‌گذاری هیچ دانشی ندارند.

سیاست‌های سرمایه‌گریز
رادمهر ادامه داد: عدم‌ برنامه‌ریزی و پیگیری‌های لازم، عدم‌ امنیت اقتصادی، عدم‌ ایجاد جاذبه‌های سرمایه‌گذاری و همچنین عدم توجه به زیرساخت‌ها و بستر سرمایه‌گذاری نیز از دیگر مواردی است که می‌توان آن را به دشمن تولید تشبیه کرد.

وی با بیان اینکه کشورهای صنعتی و نیمه صنعتی برای جذب یک سرمایه‌گذار خارجی همه امکانات و مشوق‌های سرمایه‌گذاری و جاذبه‌های سرمایه‌گذاری را به کار می‌بندند، یادآور شد: در کشور ما به دلیل وجود سیاست‌های سرمایه‌گریز و افاضات مدیران و مسئولان، سرمایه داخلی نیز از کشور فرار می‌کند.

این مدیرعامل واحد نمونه صنعتی استان خوزستان با تاکید بر اینکه کدام سرمایه‌گذار حاضر است وارد بازار رقابتی شود که طرف مقابلش با تمام امکانات زر و زور و قدرت بلامنازع مقابل وی باشد، اظهار کرد: هیچ سرمایه‌گذاری چنین رقابت و چنین‌ ریسکی را نمی‌پذیرد که در مقابل قدرت‌ها یا سرمایه‌گذارانی قرار گیرد که همه امکانات و ابزارهای لازم‌ را در اختیار دارند.

برنامه اجرایی مدون
رادمهر امنیت اقتصادی و روانی را به عنوان بستر سرمایه‌گذاری مطرح کرد و افزود: مگر می‌شود کشوری مدام از خطر جنگ و تهدید وجود دشمن خارجی، داخلی و توطئه و .... سخن بگوید اما در کنارش از سرمایه‌گذاری و تولید صحبت کند؟

وی تاکید کرد: بستر سرمایه‌گذاری زمانی فراهم می‌شود که افراد متخصص، کار آزموده و با تجربه در خصوص سرمایه‌گذاری و تولید بر مسند کار سوار گشته و برنامه اجرایی مدونی‌ را ارائه کنند.

کد خبر: ۸۰٬۹۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha