۱۰ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۶
۲پروژه اقتصادی در دامغان به بهره‌برداری رسید/ ضرورت رفع موانع سرمایه‌گذاری
با حضور مسئولان؛

۲پروژه اقتصادی در دامغان به بهره‌برداری رسید/ ضرورت رفع موانع سرمایه‌گذاری

دامغان- با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، دو طرح آبرسانی و صنعتی در شهرستان دامغان به بهره‌برداری رسید که یکی از این طرح‌ها بهره‌برداری از کارخانه تولید مواد موثر در داروسازی کشور اعلام شده است.

بازار؛ گروه استان‌ها، در آخرین روزهای نوروز ۱۴۰۰ و همزمان با سالروز ولادت با سعادت امام عصر(عج) دو پروژه عمرانی و اقتصادی در شهرستان دامغان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید که یکی از این طرح ها در حوزه آبرسانی روستایی و دیگر در زمینه کارخانه تولید مواد موثر در دارو سازی اعلام شده است.

هدف از اجرای این طرح‌ها تامین آب روستایی مورد نیاز برای ۴۰۰ نفر و همچنین ایجاد اشتغال برای ۳۵۰ نفر در بخش صنعت عنوان شده است.

افتتاح طرح دارو سازی
نخستین طرحی که با حضور مسئولان در دیار صد دروازه افتتاح شد، کارخانه تامین مواد مورد نیاز محصولات دارویی بود. رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان درباره این کارخانه گفت: برای راه‌اندازی فاز نخست این کارخانه ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.

در آخرین روزهای نوروز ۱۴۰۰ و همزمان با سالروز ولادت با سعادت امام عصر(عج) دو پروژه عمرانی و اقتصادی در شهرستان دامغان با حضور مسئولان استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید که یکی از این طرح ها در حوزه آبرسانی روستایی و دیگر در زمینه کارخانه تولید مواد موثر در دارو سازی اعلام شده است

علی تشنه دل با بیان اینکه این کارخانه همزمان با سالروز ولادت با سعادت امام عصر(عج) به بهره برداری و تولید رسید، تاکید کرد:این دومین کارخانه در حوزه تولید مواد مورد نیاز صنعت داروسازی در شهرستان دامغان محسوب می شود.

وی بیان کرد: این کارخانه در زمینی به مساحت ۱۷ هزار مترمربع احداث‌شده و با بهره‌برداری از این کارخانه دارویی برای ۳۵۰ نفر شغل ایجاد می‌شود همچنین شرکت تولیدی بانیان صنعت به منظور تولید مواد اولیه داروهای شیمیایی بر روی این طرح سرمایه‌گذاری کرده است.

رئیس صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تولید این کارخانه دارویی را سالانه ۲۴۰ تن عنوان کرد و گفت: داروی قلب و عروق، مسکن، دیابت، فشارخون و… از جمله تولیدات این کارخانه است.

۲پروژه اقتصادی در دامغان به بهره‌برداری رسید/ ضرورت رفع موانع سرمایه‌گذاری

استان سمنان قطب داروسازی
علیرضا شریفی نژاد معاون اقتصادی استاندار سمنان نیز در حاشیه این مراسم به خبرنگار بازار، گفت: با راه اندازی واحد تولیدی مواد مورد نیاز دارو سازی در دامغان، ظرفیت تولیدی این شهرستان و همچنین استان سمنان در حوزه مواد مورد نیاز صنعت داروسازی ارتقا یافت.

وی با بیان اینکه استان سمنان یکی از قطب های تولید محصولات دارویی به خصوص در زمینه داروهای دامی در سطح کشور است، گفت: قطب بودن در این صنعت سبب شده تا سرمایه گذاران خوبی در حوزه داروسازی به استان سمنان بیایند.

با راه اندازی واحد تولیدی مواد مورد نیاز دارو سازی در دامغان، ظرفیت تولیدی این شهرستان و همچنین استان سمنان در حوزه مواد مورد نیاز صنعت داروسازی ارتقا یافت

معاون استاندار سمنان نزدیکی به تهران، قرار گیری در کریدور شمال شرق کشور، همجواری با هشت استان، راه ها و ظرفیت های حمل و نقل، نیروی کار متخصص و ... را در زمره مهمترین ویژگی های استان سمنان برای جذب سرمایه گذار حوزه دارویی دانست.

ارتقای آبرسانی روستایی
طرح آبرسانی روستای سرخده به منظور تامین آب آشامیدنی این روستا، دیگر طرحی بود که با حضور مسئولان در شهرستان دامغان به بهره برداری رسید. هدف از این طرح ارتقای آبرسانی روستایی برای شرب، دامداری و کشاورزی و همچنین کمک به صنایع کوچک روستایی عنوان شده است.

فرماندار دامغان در گفتگو با خبرنگار بازار درباره مشخصات این طرح، گفت: پروژه آب رسانی روستای سرخده دامغان با صرف ۲۰ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و منابع استانی در سال گذشته ایجاد و با حضور مسئولان به بهره برداری رسیده است.

طرح آبرسانی روستای سرخده به منظور تامین آب آشامیدنی این روستا، دیگر طرحی بود که با حضور مسئولان در شهرستان دامغان به بهره برداری رسید

مهدی بندرآبادی درباره مشخصات فنی طرح نیز توضیح داد: این پروژه آبرسانی دارای خط انتقال به طول هفت هزار و ۵۰۰ متر است و می تواند برای ۴۰۰ نفر از مردم روستایی، آب با کیفیت تامین کند.  

وی با بیان اینکه اجرای خط انتقال خروجی مخزن تا حوضچه به طول ۲هزار و ۵۰۰ متر از دیگر بخش های این پروژه است، بیان داشت:  ساخت یک مخزن بتنی زمینی به حجم ۱۰۰ مترمکعب در کنار اجرای شبکه توزیع به طول سه هزار متر از دیگر بخش های پروژه محسوب می شود.

فرماندار دامغان با بیان اینکه در این طرح ساخت حوضچه‌ها نیز مد نظر بوده است، تاکید کرد: نصب اتصالات و شیرآلات مربوطه از اقدامات انجام شده در این طرح توسط شرکت آبفای استان سمنان است.

۲پروژه اقتصادی در دامغان به بهره‌برداری رسید/ ضرورت رفع موانع سرمایه‌گذاری

رفع موانع تولید
علی اکبر علیزاده برمی نماینده دامغان در مجلس نیز با بیان اینکه این شهرستان با قرار گیری در کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب دارای توان بسیاری در زمینه صنعت و سرمایه گذاری است، گفت: از مسئولان انتظار می رود تا روند سرمایه گذاری در این شهرستان مستعد را تسهیل کنند.

علیزاده برمی با اشاره به شعار سال ۱۴۰۰ مد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی، بیان کرد: یکی از مهمترین مسائلی که معظم له به آن تاکید کرده اند، مانع زدایی است که بخش عمده آن در تسهیل شرایط سرمایه گذاری و ارتقای تولید می بایست عملی شود.

از مسئولان انتظار می رود تا روند سرمایه گذاری در این شهرستان مستعد را تسهیل کنند

وی با بیان اینکه ارتقای سرمایه گذاری با رفع موانعی مانند بوروکراسی میسر می شود، گفت: باید دست به دست هم داد از یک سرمایه گذار به خوبی حمایت کرد که یکی از راه های آن تسهیل شرایط مورد نیاز آن در شهرستان های مستعدی مانند دامغان است که هم نیروی کار مساعد دارد و هم به دلیل شرایط قرارگیری جغرافیایی می تواند مستعد جذب سرمایه های خوبی باشد.

توسعه در دامغان
اجرای کریدور شمال به جنوب و اتصال مازندران به بخش های میانی کشور و در نهایت خلیج فارس یکی دیگر از مسائلی است که در حاشیه افتتاح این دو طرح توسط مسئولان استانی و شهرستانی به بحث و تبادل نظر گذاشته شد. دامغان به واسطه قرار گیری در مسیر اتصال دو کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب ظرفیت های توسعه اقتصادی خوبی دارد که می بایست به آن توجه شود.

از سوی دیگر این شهرستان سالانه سه هزار میلیارد تومان گردش مالی فقط در بخش پسته دارد که نشان از استعداد های کلان این شهرستان مستعد در بخش های اقتصادی دارد که می بایست به موضوع ارتقای صنایع تبدیلی به ویژه صنایع بسته بندی، رنگ رزی از پوست پسته، تولید کود و ... توجه ویژه ای کرد تا اشتغال قابل توجهی نیز نصیب شهرستان دامغان شود.

کد خبر: ۸۰٬۹۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha