۱۶ اسفند ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۹
تولید ۲۲ هزار لیتر ماده ضد عفونی کننده در آذربایجان‌غربی
معاون علوم پزشکی ارومیه خبر داد:

تولید ۲۲ هزار لیتر ماده ضد عفونی کننده در آذربایجان‌غربی

ارومیه - معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه گفت: ظرفیت تولید ماده ضدعفونی استان افزایش یافته و ۲۲ هزار لیتر در سه مجموعه تولید روزانه داریم، گفت: ظرفیت تولید ماده ضدعفونی استان افزایش یافته و ۲۲ هزار لیتر در سه مجموعه تولید روزانه داریم.

به گزارش بازار به نقل از فارس، جلال غفارزاده با اعلام این خبر اظهار کرد: ظرفیت تولید ماده ضدعفونی استان افزایش یافته و ۲۲ هزار لیتر در سه مجموعه تولید روزانه داریم و بازار تولید الکل طبی راکد بود که فقط الکل صنعتی تولید می شد که ظرفیت خوبی برای تولید در استان ایجاد شد.

وی افزود: به طور متمرکز اقلام را از مبادی تولید و عرضه به مراکز دانشگاهی توزیع کرد و سهم استان در حد نیاز نبود حتی در مورد ماسک نیز دو برابر ماسک n۹۵ واگذار کرده است که نیاز مجموعه دانشگاهی نیست.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی ارومیه تصریح کنید: اولین نیاز استان مجموعه حوزه سلامت به عنوان بزرگترین مجموعه استفاده از این اقلام بود که با شیوع کرونا به بزرگترین تولید کننده این مواد تبدیل شد.

وی عنوان کرد: در حال حاضر حواله غیر استان را برای فروش الکل بستیم و با نظارت مستقیم الکل برای استان تولید می شود تولید الکل ۳۱۷ هزار تن داشتیم که میزان مصرف بالا می رود که علاوه بر این روزانه نیز تولید الکل داریم.

غفارزاده عنوان کرد:۵۰ هزار ظرف ۵۰۰ سی سی الکل در استان تولید داشتیم که حدود ۴۰ هزار ظرف در داروخانه ها توزیع شده است.

وی ادامه داد: ۲۸۵ هزار حواله مواد ضدعفونی کننده توسط ادارات دریافت شده است ولی در داروخانه ها با کمبود مواجه هستیم ولی در روزهای آینده این مشکل رفع می شود.

غفارزاده عنوان کرد: توزیع ۲۵ هزار بطری ۵۰۰ سی سی در داروخانه ها آغاز شده است که ۱۵ هزار مورد آن مربوط به مرکز استان بود.

وی خاطرنشان کرد: انجمن داروسازان بخشی از توزیع را عهده دار شده است و جامعه داروسازان علاوه بر توزیع و فروش تولید کننده می شوند تا الکل خام را فرآوری کنند و به ماده ضدعفونی کننده تبدیل کنند.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی تاکید کرد:۳۱۷ هزار لیتر مواد ضدعفونی کننده در اختیار داشتیم که بیش از ۳۱ هزار و۷۵۰ لیتر آن مصرف شده است .

کد خبر: ۸٬۰۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • هادی صادقی IR ۲۲:۱۰ - ۱۳۹۸/۱۲/۲۵
      0 0
      سلام وقت بخیر نحوه دریافت حواله برای ارگان ها چگوری هست باتشکر