۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲
همه مدیران در جهت مانع‌زدایی اقدام کنند
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی:

همه مدیران در جهت مانع‌زدایی اقدام کنند

فیروزی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: امروز همه مدیران در رده‌ها و سطوح مختلف و اجزای دولت باید به سرمایه گذاران و فعالان بخش تولید تسهیلات مناسبی ارائه داده و موانع را هم برطرف کنند.

به گزارش بازار، رحمت الله فیروزی، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: بحث نامگذاری و شعارهای تأکیدی مقام معظم رهبری در سالهای اخیر نشانه اهمیت و ضرورت پرداختن به مسائل اقتصادی است.

وی افزود: ما باید شرایطی را فراهم کنیم تا تولید و سرمایه گذاری در بخش اشتغال و تولید بیشتر شود که راه برون رفت از وضعیت فعلی هم تقویت تولید در داخل کشور است.

عضو کمیسیون عمران مجلس به بیانات امام خمینی (ره) نیز در این حوزه اشاره و بیان کرد: امام راحل در سالهای ۶۱ و ۶۲ تأکید زیادی بر ضرورت مشارکت مردم در امور اقتصادی با اعتماد به خود مردم و تسهیل امور آنها داشتند.

فیروزی تأکیدکرد: امروز همه مدیران در رده ها و سطوح مختلف و اجزای دولت باید به سرمایه گذاران و فعالان بخش تولید تسهیلات مناسبی ارائه داده و موانع را هم برطرف کنند.

این نماینده مجلس گفت: دولت فعلی و دولت آتی ضمن فراهم کردن بستر مناسب برای رونق و جهش تولید، باید موانع و بروکراسی پیچیده اداری را نیز از سر راه متقاضیان بخش تولید و سرمایه گذاری بردارند.

وی نگاه مجلس شورای اسلامی به این حوزه را یک نگاه حمایتی خواند و گفت: بودجه کشور در شرایط بسیار سخت و ویژه و بر اساس منابع و درآمدهای کشور تصویب شده اما در عین حال، تسهیلات و شرایطی را هم برای تقویت تولید در روستاها در نظر گرفته است.

فیروزی با بیان اینکه برخی حوزه ها نیازی به بودجه دولت ندارد افزود: متاسفانه موانع و بروکراسی هاست که منجر به مشکلات مختلف می شود لذا همه دستگاه های دولتی و اجرایی و خدماتی باید دست به دست هم داده و یک حلقه و زنجیره کاملی را تشکیل دهند.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: ما بیش از اینکه نیازمند منابع دولتی باشیم، نیازمند هماهنگی فرابخشی بین همه دستگاه های متولی و خدمات دهنده به بخش تولید هستیم.

فیروزی درمورد نقش نظارتی مجلس در حسن اجرای قانون «رفع موانع تولید رقابت پذیر» گفت: علاوه بر کمیسیون های نظارتی مجلس، دستگاه های نظارتی دولتی نیز همچون دفاتر رسیدگی به شکایات، سازمان حسابرسی، دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کل کشور به جای اینکه خودشان مانع باشند باید در راستای تقویت تولید اقدام کرده و راه را برای مشارکت مردم باز کنند.

کد خبر: ۸۰٬۹۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha