۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۴
از اقتصاد دلالی باید به سمت اقتصاد واقعی برویم
نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی:

از اقتصاد دلالی باید به سمت اقتصاد واقعی برویم

نیکزاد، نایب رئیس دوم مجلس شورای اسلامی با بیان ضرورت حذف موانع تولید گفت: اقتصاد ما دولتی است و شاهد اقتصاد دلالی کنار این اقتصاد هم هستیم و باید به سمت اقتصاد واقعی و حذف قوانین دست و پاگیر حرکت کنیم.

به گزارش بازار، علی نیکزاد افزود: سال ۱۴۰۰، تولید، پشتیبانی ها، مانع زدایی ها از سوی مقام معظم رهبری نامگذاری شده است و ما تاکنون نتوانستیم آنچه را مد نظر رهبری معظم است، عملیاتی و اجرایی کنیم.

وی افزود: نامگذاری ۱۴۰۰ در ادامه سال‌های گذشته است و باید با قوت همه تلاش خود را در این زمینه انجام دهیم و در بخش پشتیبانی، مجلس می‌تواند نقش ویژه‌ای داشته باشد و در سفرهایی که مسئولان و نمایندگان انجام می‌دهند، چالش‌ها را شناسایی می‌کنند تا هر آنچه را که مانع تولید و خلق ثروت و سرمایه گذاری می‌شود، از مسیر برداریم.

نیکزاد ادامه داد: طرح جهش و رونق تولید در دستور کار نمایندگان قرار خواهد گرفت و لوکوموتیو اقتصاد که به عبارتی مسکن می‌باشد، باید راه بیفتد و در زیرمجموعه آن هم در بخش‌های ساخت و ساز گشایشی در جهت تولید حاصل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در وام قرض الحسنه و ارائه تسهیلات و موضوع افزایش جمعیت و فرزنداوری اقدامات خوبی شده است، افزود: مانع زدایی‌ها از مهم‌ترین محورها می‌باشد و به معنای واقعی افرادی را که در اقتصاد واقعی و تولیدی کار می‌کنند باید حمایت کنیم، موانع را از پیش تولید برداریم و به سمت تولید در امر سرمایه گذاری برویم و مواردی مانند بروکراسی اداری بخش تولید که موانعی را ایجاد کرده است این مسئله را حل کنیم.

نماینده مردم اردبیل با اشاره به ملاقات‌های مردمی نمایندگان در استان‌ها گفت: موانع بسیاری پیش روی مردم در استان‌ها وجود دارد و ۷۰ تا ۸۰ درصد از جوانان در این ملاقات‌ها از نمایندگان شغل می‌خواهند که خواسته بحقی است.

نیکزاد اظهار کرد: کمیته ویژه‌ای در مجلس در بخش‌های مختلف تشکیل می‌شود و کمیسیون‌های تخصصی ورود پیدا خواهند کرد تا با ارائه راهکار موانع را از سر راه تولید بردارند.

کد خبر: ۸۰٬۸۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha