۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۹
راه توسعه استان ایلام از محور آب و خاک می‌گذرد
معاون وزیر جهاد کشاورزی:

راه توسعه استان ایلام از محور آب و خاک می‌گذرد

ایلام- معاون آب و خاک وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه راه توسعه استان ایلام از محور آب و خاک می‌گذرد، گفت: توسعه اراضی آبی در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

به گزارش خبرنگار بازار، علی مراد اکبری عصر یکشنبه در دیدار با استاندار ایلام در محل استانداری ایلام، ضمن تقدیر از حمایت‌های خوب استاندار ایلام در روند اجرای طرح ها و پروژه های حوزه کشاورزی، گزارشی در خصوص مسائل و مشکلات آب  و خاک استان و توسعه اراضی آبی ارائه کرد.

وی با اشاره به اینکه راه توسعه استان از محور آب و خاک می‌گذرد، یادآور شد: حوزه کشاورزی در استان ایلام به خوبی مورد توجه قرارگرفته و اعتبارات خوبی هم بر این مقوله مهم و اساسی اختصاص یافته است و در ادامه برای رونق تولید در این حوزه از هیچ تلاشی فروگذار نخواهیم بود.

استاندار ایلام نیز با تقدیر از تلاش های وزارت جهاد کشاورزی برای اجرای طرح های آب و خاک در استان، افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده زیرساخت بیش از ۱۸۳ هزار هکتار زمین آبی در استان آماده شده که بر اساس پیش‌بینی‌ها نیازمند دو میلیارد مترمکعب آب است.

محمد نوذری بیان کرد: از آنجا که برنامه سازگاری با کم‌آبی تا سال ۱۴۰۶ مشخص شده، لازم است در این زمینه متولیان امر برای تحقق سهمیه پیش‌بینی شده اراضی آبی استان به وعده‌های خود عمل کنند.

وی با اشاره به اینکه استان ایلام نیازمند اشتغال است، افزود:  افزایش زمین های کشاورزی استان ضمن اینکه منجر به ایجاد اشتغال می شود، باعث افزایش تولید و تحقق شعار سال نیز خواهد شد.

وی گفت: در حال حاضر میزان اراضی آبی کشاورزی استان ایلام به بیش از ۱۱۰ هزار هکتار رسیده و حدود ۵۰ تا ۶۰ هزار هکتار هم در دست اجرایی است.

نوذری با اشاره به اهمیت طرح های حوزه آب و خاک در استان، عنوان کرد:  تکمیل طرح های سامانه گرمسیری و طرح احیای اراضی دهلران جزو مهمترین نیازهای استان است.

کد خبر: ۸۰٬۸۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha