۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۸
بانک‌ها پارک نقدینگی مردم شده‌اند
نماینده مردم میانه در مجلس:

بانک‌ها پارک نقدینگی مردم شده‌اند

تبریز- نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی گفت: بانک‌ها پارک نقدینگی مردم شده‌اند.

به گزارش بازار، مهدی اسماعیلی در مورد نامگذاری امسال با عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» اظهار داشت: مهم‌ترین عامل پیشرفت یک کشور رشد تولیدات آن در سطح ملی و بین‌المللی است و زمانی به این هدف خواهیم رسید که سه موضوع حمایت، پشتیبانی و رفع موانع را مورد توجه قرار دهیم.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی افزود: حمایت از تولید ملی، جهش تولید، اقتصاد مقاومتی و… نام‌هایی هستند که در چند سال اخیر با شروع سال جدید توسط رهبر معظم انقلاب تاکید و تکرار شده‌اند که همگی به بهبود شرایط زندگی مردم و اقتصاد ملی سفارش می‌کنند و تمام مسیرها از مسائل اقتصادی و سیاسی گرفته تا موضوعات فرهنگی و اجتماعی به آموزش و پرورش و تربیت سرمایه اجتماعی ختم می‌شود.

اسماعیلی تاکید کرد: آموزش و پرورش می‌تواند نقطه شروع  پیروزی یک کشور باشد و اکثر موفقیت‌های ملی و بین‌المللی از بستر سیستم آموزشی هر کشوری می‌گذرد، سرمایه‌گذاری در جهت پرورش و حمایت از نخبگان کارآمد در سیستم آموزشی کشور گام بلندی برای رسیدن به اهداف ملی در سطح جهانی است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: سیستم آموزشی باید دو هدف کلی یعنی عدالت‌محوری در راستای  مهارت‌پروری را در تمام کشور اجرا کند تا شاهد نخبه‌پروری و نیروی کارآمد در اکثر حوزه‌ها باشیم. با نگاهی کلی به عملکرد سیستم آموزشی کشورهای پیشرفته و توسعه یافته درمی‌یابیم که سهم پررنگ آموزش و پرورش توانسته آنها را به قله‌های موفقیت برساند و مسیرهای تازه‌ای را برای ورود شخص به جامعه مهیا کرده است.

وی ادامه داد: مهارت‌آموزی در سایه عدالت آموزشی می‌تواند چرخه‌های تولید کشور را برای جدایی از اقتصاد نفتی مهیا کند، بر همین اساس پرورش نیروهای فنی و کاربلد می‌تواند پیش‌زمینه‌ رسیدن به اقتصاد برتر در سطح ملی و فرا ملی باشد.

نماینده مردم در مجلس یازدهم ادامه داد: رسیدن به اقتصاد و تولید برتر نیازمند پشتیبانی و رفع موانع است. زمانی که سیستم آموزشی کشوری را در راستای آموزش فنی و حرفه‌ای و مهارت‌آموزی حمایت نشوند، بی‌شک مانعی بزرگ برای اقتصاد کشور در جهت رسیدن به تولیدات با کیفیت است.

کد خبر: ۸۰٬۸۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha