۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰
هنرستان‌های شیلاتی و دریایی در سیستان و بلوچستان احداث شود
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

هنرستان‌های شیلاتی و دریایی در سیستان و بلوچستان احداث شود

زاهدان- بادپا، مدیرآموزش و پرورش شهرستان دشتیاری گفت: ایجاد هنرستان های شیلاتی و دریایی با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان قطب شیلات کشور است یک ضرورت است.

 انور بادپا در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار داشت:  بیشترین ظرفیت تولید ماهی سیستان و بلوچستان در شهرستان های چابهار و کنارک و در جنوب سیستان و بلوچستان وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه،لازمه بهره برداری حداکثری از این ظرفیت ها آموزش نیروها و ارائه مهارتهای لازم است، گفت:می طلبد تاسیس هنرستان های شیلاتی و دریایی با توجه به اینکه «زرآباد» و «باهوکلات» قطب کشاورزی و همچنین کنارک و بریس قطب ماهیان دریایی استان هستند،در دستور کار قرار دهید.

مدیرآموزش و پرورش دشتیاری افزود: هنرجویان پس از فارغ‌التحصیلی از هنرستان به عنوان کارگر ماهر می‌توانند در شیلات و مراکز صید ماهی و کارخانجات فرآوری ماهی مشغول به کار شوند.

وی تصریح کرد: افراد در صورت ادامه تحصیل، پس از فارغ‌التحصیلی به عنوان مسئول آزمایشگاه، مسئول فنی و یا متصدی دستگاه‌های بخش تولید مشغول به کار می‌شوند.

بادپا با اشاره به رشد جمعیت و تغییر عادات غذایی در عصر حاضر گفت: توسعه فعالیت‌های شیلاتی  و فرآوری محصولات صید و تولید یک ضرورت است.

کد خبر: ۸۰٬۷۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha