۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۴
پیگیری طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت از اولویت‌های مجلس است
نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس:

پیگیری طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت از اولویت‌های مجلس است

گودرزی، نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: مأموریت کمیسیون‌های مجلس در سال ۱۴۰۰ باید متناسب با مسائل اصلی کشور تعریف شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عباس گودرزی در مورد پیگیری موضوعات اجتماعی که باید در سال ۱۴۰۰ در اولویت دستورکار کمیسیون اجتماعی مجلس قرار گیرد، گفت: ما باید مسائل اساسی کشور را شناسایی کنیم و متناسب و با محوریت آن‌ها برای خود ماموریت بنویسیم به این معنا که باید ماموریت کمیسیون‌ها متناسب با مسائل اصلی کشور تعریف شود.

نماینده مردم بروجرد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: ما در کمیسیون اجتماعی باید در کنار سایر کمیسیون‌های مجلس، مسائل را دسته‌بندی کرده و پیگیری آن‌ها را در دستورکار قرار دهیم.
 
وی تصریح کرد: پیگیری طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت یکی از اولویت‌های کمیسیون اجتماعی مجلس خواهد بود و از این جهت دارای اهمیت است که از تشتت، پراکندگی و نابسامانی هم در نحوه استخدام نیروها و هم رفتار سازمانی موثر خواهد بود.
 
گودرزی خاطرنشان کرد: این کمیسیون در حوزه خانواده باید به موضوعاتی همچون اشتغال و رفع آسیب‌های اجتماعی اعم از طلاق و اعتیاد بپردازد، همچنین تحکیم بنیان خانواده به عنوان یکی از مولفه‌های اصلی موثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی در دستورکار این کمیسیون قرار خواهد گرفت.
 
وی افزود: ما باید به نحوی گام‌های استواری برداریم که در سال ۱۴۰۰ بتوانیم کارنامه‌ای را مبنی بر حل مشکلات و چند مساله به صورت محسوس، ارائه دهیم که قابل اندازه‌گیری باشد.
 
گودرزی اظهار کرد: البته با توجه به اینکه در سال ۱۴۰۰ انتخابات مهم ریاست جمهوری را در پیش داریم، کم کم باید ساز و کار تدوین برنامه پنج ساله هفتم توسعه کشور را در دستورکار قرار دهیم که قطعا یکی از دستورکارهای مهم همه کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی خواهد بود، چرا که برنامه‌ریزی در جهت پیگیری مطالبات مردم و حل مسائل کشور در قالب برنامه پنج ساله هفتم امکانپذیر است، ضمن اینکه این برنامه ظرفیت و فرصتی برای مجلس یازدهم ایجاد می‌کند تا بتوانیم مشکلاتی را که در بخش‌های مختلف وجود داشته و نیاز به وضع قانون دارد در ریل‌گذاری برنامه پنج ساله مرتفع کنیم.
 
این نماینده مردم در مجلس یازدهم، تاکید کرد: سال ۱۴۰۰ به دلیل تغییر کابینه دولت و تحویل دولت یازدهم به دوازدهم، سالی مهم و سرنوشت ساز برای کشورمان است بنابراین باید تلاش کنیم تا همه کمیسیون‌ها متناسب با تکالیف و وظایفی که دارند برای بودجه ۱۴۰۱ با تفاهم با دولت بتوانند به معنای حقیقی کلمه یکبار برای همیشه اصلاح ساختار بودجه را مبتنی بر مولفه‌های اقتصاد مقاومتی را در دستورکار قرار دهند.
 
نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: ما یک دوره بسیار سختی را به دلیل فشارهای ناشی از تحریم تمام عیار و به تعبیر دشمنان، فلج کننده پشت سر گذاشتیم بنابراین باید برای یک آینده روشن و پر فروغ برنامه‌ریزی کنیم.

کد خبر: ۸۰٬۷۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha