۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳
۴۵۰ واحد تولیدی راکد و نیمه فعال در گیلان احیاء شدند
استاندار گیلان:

۴۵۰ واحد تولیدی راکد و نیمه فعال در گیلان احیاء شدند

رشت- استاندار گیلان گفت: سال قبل ۴۵۰ واحد تولیدی راکد و نیمه فعال به چرخه تولید در استان بازگشتند.

به گزارش بازار به نقل از استانداری گیلان، ارسلان زارع در جلسه هماهنگی تحقق شعار سال به تحقق عمده اهداف پیش بینی شده در ستاد اقتصاد مقاومتی و کارگروه های مختلف اشاره و خاطرنشان کرد: تحقق اشتغال فراتر از هدفگذاری، بازگشت ۴۵۰ واحد تولیدی راکد و نیمه فعال به چرخه تولید و تقسیط بلند مدت بدهی های تولیدکنندگان به تأمین اجتماعی، مالیاتی و شرکت های خدمات رسان برمبنای همراهی، همدلی و انسجام دستگاه های دولتی و همکاری بخش خصوصی به ثمر نشسته است.

وی بر لزوم استمرار اقدامات مثبت سال ۹۹ در سال جاری با اهتمام و جدیت بیشتر همه دستگاه ها و نهادها به ویژه با افزایش تولید و تحقق شعار راهبردی امسال تأکید و تصریح کرد: معرفی بانک ملی گیلان جزء سه استان برتر کشور و جایگاه ممتاز شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در سطح کشور از نقاط قوتی بود که باید در سال جاری استمرار داشته باشد.

استاندار گیلان بر ضرورت رصد مشکلات واحدهای تولیدی قبل از ورود به مقطع بحرانی و برطرف کردن آنها تأکید کرد و افزود: بانک های عامل با تسریع در روند پرداخت تسهیلات طی روزهای آغازین سال جاری و همراهی در استمهال بدهی ها، نیاز واحدهای تولیدی به نقدینگی و سرمایه در گردش را تأمین کنند.

نماینده عالی دولت در گیلان افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی را از انتظارات سال جدید عنوان و خاطرنشان کرد: وجود طرح توسعه در واحدهای تولیدی نشانگر عزم جدی تولیدکنندگان در این مسیر است که باید با جدیت محقق شود.

وی بر لزوم استمرار روند هدفگذاری شده بازگشت تعدادی از واحدهای تملیک شده بانک ها در هر ماه تأکید و تصریح کرد: پیشگیری از واردات برخی کالاهای مشابه تولید داخل به ویژه محصولات تولیدی استان باید در دستور کار و جزء درخواست ها از سطوح ملی باشد.

استاندار گیلان استفاده بیشتر از ظرفیت منطقه آزاد انزلی با تقویت اسکله های بندر کاسپین و کشتی های رو - رو به ویژه اتصال کریدور شمال به جنوب با تکمیل راه آهن رشت-کاسپین را مورد تأکید قرار داد و افزود: با استفاده از فناوری روز و آموزش های لازم به منابع انسانی به ویژه در حوزه مشاوره های حقوقی به تولیدکنندگان باید میزان بازدهی و بهره وری افزایش پیدا کند.

کد خبر: ۸۰٬۷۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha