۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۴
۱۰۰ برند برنج در گیلان فعالیت می کنند
مدیر صنایع تبدیلی جهاد کشاورزی گیلان:

۱۰۰ برند برنج در گیلان فعالیت می کنند

رشت- مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی گیلان گفت: ۱۰۰ برند برنج، ۶۰ برند چای و بیش از ۲۰۰ برند صنایع تبدیلی و غذایی در استان فعالیت می کنند.

به گزارش بازار به نقل از جهاد کشاورزی گیلان، قاسم جوادزاده با اشاره به اینکه استان گیلان بالغ بر دو هزار و ۱۰۰ پروانه بهره برداری دارد، اظهار کرد: از نظر تعداد رتبه اول کشوری و از نظر فراوری با ظرفیت عملی یک میلیون و ۸۰۰ تن در سال رتبه چهارم و از نظر اشتغال با ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر رتبه دوم کشوری را دارد.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهاد کشاورزی گیلان افزود: در استان گیلان بیش از ۱۰۰ برند برنج و ۶۰ برند چای و بیش از ۲۰۰ برند سایر صنایع تبدیلی و غذایی در حال فعالیت هستند.

وی مهمترین مزیت صنایع تبدیلی و غذایی در ۵ سال گذشته را حضور سرمایه گذاران با میزان سرمایه گذاری بیش از ۶۵ تا ۷۰ درصد عنوان کرد و ادامه داد: این مسئله نشان می دهد در استان مزیت های خوبی در این حوزه وجود دارد.

جوادزاده تصریح کرد: در سال ۱۴۰۰ تاکید و اولویت های این بخش مبتنی بر راه اندازی و استفاده از ظرفیت های خالی صنایع موجود، تکمیل طرح ها و زنجیره های نیمه تمام دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۵۰ درصد، حمایت و توسعه و احداث طرح ها و پروژه ها مبتنی بر تکنولوژی های مدرن و هم راستا با رویکردهای دانش بنیان است که براساس ظرفیت ها و پتانسیل های فراوری محصولات اساسی و بومی گیلان و جلوگیری از خام فروشی و رشد ارزش افزوده در بخش کشارزی انجام می گیرد.

وی بیان کرد: استفاده از فناوری و رویکردهای دانش بنیان در کسب و کارهای صنایع تبدیلی و غذایی باعث افزایش تولید و ارزش افزوده، ایجاد مزیت های رقابتی، صرفه جویی در زمان، کاهش ضایعات و در نهایت کاهش هزینه های تولید می شود.

کد خبر: ۸۰٬۷۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha