۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۳
مقررات‌زدایی از ثبت علائم‌تجاری در راستای بهبود کسب‌وکار
رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد مطرح کرد

مقررات‌زدایی از ثبت علائم‌تجاری در راستای بهبود کسب‌وکار

فیروزی، رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد گفت: در حال دستیابی به نقاط خوبی برای سال ۱۴۰۰ هستیم تا ثبت علائم تجاری در کوتاه مدت افتاق افتد.

به گزارش بازار، علی فیروزی، رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد با اشاره به اینکه معنای دیگر شعار سال ۱۴۰۰ اینست که در سال‌های پیشین روی مباحث تولیدی کار نکرده‌ایم، گفت: همچنان موانع وجود دارد که کسب و کار و سرمایه گذاری تولیدی را دچار مشکل می‌کند.

وی با بیان اینکه تولیدگران همچنان با موانع تولیدی دست و پنجه نرم می‌کنند، خاطرنشان کرد: در سال گذشته هیئت مقررات زدایی را در مرکز پایش ایجاد و سعی کردیم سرعت را دو برابر سال قبل نماییم و ۴۶ حکم تسهیل کننده برای محیط کسب و کار صادر نمودیم.

فیروزی شکل گیری پنجره واحد فیزیکی ثبت کسب و کار را یادآور شد و گفت: فرایند این ثبت فیزیکی در ۵ شهر، به کمتر از سه روز رسیده است.

وی تهران، مشهد، شیراز، تبریز و اصفهان را از جمله شهرهایی دانست که می‌توان این پروسه کوتاه مدت را در آن‌ها، راستی آزمایی کرد و ادامه داد: اگر ثبت شرکت اتفاق افتد، کمتر از یک روز صورت می‌گیرد اما برای دریافت کد کارگاهی و تامین اجتماعی و نیز روزنامه رسمی، حدودا سه روز به طول می‌انجامد.

فیروزی با اشاره به حضوری بودن این ساز و کار گفت: درپی آنیم که کل این مراحل به شکل غیر حضوری صورت پذیرد.

وی همچنین به ثبت علایم و برندها در هیئت مقررات زدایی اشاره کرد و افزود: در حال دستیابی به نقاط خوبی برای سال ۱۴۰۰ هستیم تا ثبت علائم تجاری در کوتاه مدت افتاق افتد.

فیروزی همچنین از آغاز این اقدام از اسفند ۹۹ خبر داد و گفت: در حوزه ثبت شرکت نیز ضمن بررسی فرایند، متوجه شدیم که این کار ظرف سه روز اجرایی است.

رئیس مرکز ملی مطالعات پایش و بهبود محیط کسب و کار وزارت اقتصاد خاطرنشان ساخت: از دیگر اقدامات ما کمک به شرکت‌های دانش بنیان است چراکه پیشتر مجوز تولید به چند شرکت دانش بنیان در یک مکان را نمی‌دادند که اخیرا مصوب شد اگر تولید از یک جنس باشد، یک نفر قادر باشد هر دو مجوز را در یک محل دریافت نماید.

فیروزی به رادیو گفت‌وگو گفت: برنامه‌هایی برای سال ۱۴۰۰ در نظر گرفتیم و امیدواریم ضن عملیاتی کردن آن، از طریق رسانه ملی به استحضار مردم برسانیم.

وی افزود: همچنین نباید اجازه دهیم در حوزه صادرات بخشنامه‌های یک شب خلق شود چراکه مخل فضای کسب و کار صادرکنندگان است.

کد خبر: ۸۰٬۶۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha