۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴
نیروگاه زمین گرمایی مشگین شهر تا خردادماه افتتاح می شود
استاندار اردبیل:

نیروگاه زمین گرمایی مشگین شهر تا خردادماه افتتاح می شود

اردبیل- بهنام‌جو، استاندار اردبیل گفت: نیروگاه زمین گرمایی مشگین شهر به ظرفیت پنج مگاوات تا خردادماه سال آینده به بهره برداری می رسد.

اکبر بهنام جو در گفت و گو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: در سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها تلاش می کنیم تا پروژه های نیمه تمام استان را با همکاری و همراهی بخش خصوصی و تسهیل در فرآیند اجرای این پروژه ها به سرانجام رسانده و اهالی استان اردبیل از ثمره و نتیجه این طرح ها بهره مند می شوند.

وی تصریح کرد: اولین نیروگاه زمین گرمایی کشور در مشگین شهر در سه فاز در حال اجراست که فاز اول آن به ظرفیت پنج مگاوات تا خردادماه به بهره برداری می رسد تا تولید برق آن به شبکه ملی وارد شود.

استاندار اردبیل گفت: در شهرستان مشگین شهر ده ها طرح نیمه تمام و در حال اجرا در اولویت تکمیل قرار گرفته که از جمله آن احداث پروژه های گردشگری و همچنین تکمیل سدهای کوچک و بزرگ در این شهرستان است تا افزایش تولید محصولات زراعی و باغی را در این شهرستان شاهد باشیم.

بهنام جو به احداث مجهزترین سردخانه نگهداری محصولات سردرختی در مشگین شهر اشاره کرد و افزود: تا تابستان سالجاری این پروژه با مشارکت بخش خصوصی به نقطه پایانی رسیده و بهره برداری از آن را با تجهیزات و امکانات مدرن شاهد خواهیم بود.

وی احداث مجتمع های پرورش گاو و دامداری مدرن را به ظرفیت پنج هزار رأس در این شهرستان یادآور شد و خاطر نشان کرد: در کنار شرکت شستا، بخش خصوصی احداث این دامداری مدرن را در اولویت قرار داده و قرار است با تسهیل در فرآیند پرداخت تسهیلات و صدور مجوزها به سرعت احداث این مجتمع های دامداری را در منطقه شاهد باشیم.

بهنام جو به تکمیل پایاب سد احمدبیگلو و پوشش سه هزار هکتار از اراضی منطقه برای کشت محصولات متنوع خبر داد و اضافه کرد: این مجموعه نیز به افزایش توان تولید بخش کشاورزی و باغی کمک خواهد کرد.

وی در ادامه سخنان خود بیان کرد: قرار است در شهرستان مشگین شهر با همکاری بخش خصوصی آبگرمی مدرن در قالب مجموعه بام مشگین احداث شده و مجتمع تجاری همراه با پارکینیگ و واحدهای خدماتی در این شهرستان با همکاری بخش خصوصی راه اندازی خواهد شد.

استاندار اردبیل ادامه داد: فرمانداری شهرستان مشگین مکلف شده تا پیگیر اجرای این طرح ها و پروژه های نیمه تمام و تسهیل در فرآیند صدور مجوزها و پشتیبانی های لازم شود تا ما در این شهرستان با ظرفیت عظیم باغداری، گردشگری و صنایع معدنی بتوانیم توسعه واقعی را شاهد باشیم.

کد خبر: ۸۰٬۶۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha