۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۴
اثرگذاری تحریم‌ها ۳۰ درصد است| ۷۰ درصد مشکلات به مدیریت مربوط می شود
وزیر اسبق بازرگانی:

اثرگذاری تحریم‌ها ۳۰ درصد است| ۷۰ درصد مشکلات به مدیریت مربوط می شود

آل اسحاق، وزیر اسبق بازرگانی با اذعان به اثرگذار بودن تحریم در اقتصاد کشور در عین حال اشاره کرد: حداکثر اثر تحریم دشمنان بر ایران ۳۰ درصد است و ۷۰ درصد از نارسایی‌ها و چالش‌های اقتصادی مربوط به مدیریت داخلی کشور است.

به گزارش بازار، یحیی آل اسحاق با اذعان به اثرگذار بودن تحریم در اقتصاد کشور در عین حال اشاره کرد: حداکثر اثر تحریم دشمنان بر ایران ۳۰ درصد است و ۷۰ درصد از نارسی‌ها و چالش‌های اقتصادی مربوط به مدیریت داخلی کشور است.

وی با بیان اینکه دشمنان هر آنچه درباره تحریم کردن ایران بلد بودند، در چند سال گذشته انجام دادند و هیچ تحریم جدید دیگری وجود ندارد که بخواهند اضافه کنند، اظهار کرد: در مقابل ایران دو راه بیشتر وجود ندارد؛ نخست آنکه منتظر بمانیم تا تحریم‌ها لغو شوند. اما جنس دشمنان و بدخواهان ملت ایران به گونه‌ای است که از این حربه استفاده می‌کنند تا کشور را به زانو در بیاورند.

وزیر اسبق بازرگانی درباره راه دومی که ایران در مقابله با تحریم‌ها در پیش دارد بیان کرد: باید کارهایی که برای تاب آوری و مقابله با تحریم لازم است انجام دهیم را در دستور کار خود قرار دهیم و این مهم انجام شدنی است.

وی به کلان اقتصاد کشور اشاره و عنوان کرد: بدون تردید مشکلات عمده زیادی در اقتصاد کشور داریم؛ معیشت، حجم نقدینگی، تورم، سوء استفاده و فساد در اقتصاد دارای ضعف و مشکلات زیادی هستند. واقعیت این است که در کلان اقتصاد کشور مشکلات ساختاری داریم که البته راه حل نیز دارند و برای اهل فن و خبرگان اقتصادی کاملاً مشخص است.

این کارشناس مسائل اقتصادی با اشاره به شرایط حساس کشور به ویژه نزدیک بودن انتخابات اظهار کرد: یکی از چالش‌های اساسی اقتصاد کشور، سیاست زدگی است و این معضل از ابتدا وجود داشته است. متأسفانه اقتصاد کشور بیش از آنکه بر مبنای مسائل اقتصادی بنا شده باشد، بر اساس شرایط سیاسی شکل گرفته است و تلاش کرده‌ایم همه مسائل اقتصادی را در سایه مسائل سیاسی حل کنیم.

آل اسحاق مسئله عمده و اصلی کشور را اقتصاد دانست و عنوان کرد: هر فرد، جریان و حزبی که قصد کاندیداتوری دارد باید یک ماه قبل از انتخابات موظف باشد برنامه اقتصادی و تیم اقتصادی خود را معرفی کند زیرا آنچه اهمیت دارد، افرادی است که باید اقتصاد کشور را اداره کنند.

کد خبر: ۸۰٬۶۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha