۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
۵۶ درصد واحدهای تولیدی راکد مشکل تأمین مالی و سرمایه در گردش داشتند
معاون وزیر صمت:

۵۶ درصد واحدهای تولیدی راکد مشکل تأمین مالی و سرمایه در گردش داشتند

رسولیان، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: سال گذشته با محوریت سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و بهره گیری از ۵۰۰ مشاور، یک هزار و ۴۸۵ واحد تولیدی راکد و تعطیل در کشور به چرخه تولید بازگشتند.

به گزارش بازار به نقل از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، علی رسولیان در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: طی بررسی‌های انجام گرفته، ۵۶ درصد واحدهای تولیدی راکد کشور در سال گذشته مشکل تأمین مالی و سرمایه در گردش داشتند.

وی اضافه کرد: به عنوان نمونه، طی بازدیدی که روز گذشته از شهرک صنعتی فناوری‌های برتر ماشین سازی مشهد انجام شد، یک واحد تولید ترانسفورماتور بعد از ۱۷ سال به چرخه تولید بازگشت.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: با توجه به نامگذاری امسال به‌عنوان سال تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب، بازگشت واحدهای تولیدی راکد به چرخه تولید با سرعت بیشتری انجام می‌گیرد.

رسولیان اعلام کرد: طی موافقت نامه وزیر صنعت، معدن و تجارت با صاحبان صنایع معدنی و بانک‌ها، ۱۲ هزار میلیارد تومان تأمین شده که بخشی از آن برای بازگرداندن واحدهای راکد به چرخه تولید اختصاص می‌یابد.

وی یادآور شد: براساس آخرین مصوبه هیأت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در اواخر سال گذشته، خرید و فروش زمین توسط اشخاص حقیقی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور ممنوع است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت: از این پس واگذاری زمین در شهرک‌ها و نواحی صنعتی برای تولید صنعتی، صنفی و کارگاهی و نقل و انتقال آن، زمانی میسر است که ساختمان واحد تولیدی ساخته شده و کار آن به اتمام رسیده باشد.

رسولیان افزود: زمین‌های محبوس شده توسط افراد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور نیز بازپس گرفته شده و در اختیار بخش تولید قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: با تکمیل سامانه GIS تمامی فرآیندهای واگذاری زمین و خدمت رسانی به واحدهای تولیدی در شهرک‌های صنعتی الکترونیکی خواهد شد تا ضمن نظارت بر روند کار، مشکلات واحدها در زمینه مالی، مالیات و مواد اولیه رصد و برای رفع آن‌ها چاره جویی شود.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه به بازدید امروز خود از سه واحد تولیدی در شهرک صنعتی کاویان فریمان که در زمینه کارتن سازی، بطری شیشه‌ای و لوله فعالیت داشتند، اشاره کرد و ادامه داد: ۲ واحد از این تعداد برای اجرای طرح توسعه خود نیازمند برق بودند که طی توافق بین شرکت شهرک‌های صنعتی و شرکت برق منطقه‌ای خراسان رضوی ظرف سه ماه آینده پست برق جدید ایجاد می‌شود تا بتوان برق طرح‌های توسعه را تأمین کرد.

رسولیان با همراهی نماینده مردم فریمان در مجلس شورای اسلامی از سه واحد تولیدی شامل مجتمع پارت پاپیروس به‌عنوان بزرگترین مجتمع تولید کاغذ، ورق و کارتن در شرق کشور، شرکت خوشنام خراسان به‌عنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان لوله‌های پلی اتیلن تک جداره برای مصارف آب رسانی و فاضلاب و شرکت شیشه فلوت کاویان" تولید کننده شیشه و آینه در شهرک صنعتی کاویان شهرستان فریمان بازدید کرد.

شهرک صنعتی کاویان در ۴۵ کیلومتری جاده مشهد - فریمان با مساحت ۶۰۰ هکتار در سه فاز درحال بهره برداری است که در دو فاز اول و دوم آن ۱۳۲ واحد تولیدی درحال فعالیت هستند.

کد خبر: ۸۰٬۵۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha