۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۳
سود غول فناوری چین به بیش از ۹ میلیارد دلار رسید
در مدت ۳ ماه؛

سود غول فناوری چین به بیش از ۹ میلیارد دلار رسید

سود شرکت تن سنت در سه ماهه آخر سال ۲۰۲۰، یکصد و هفتاد و پنج درصد در مقایسه با دوره زمانی مشابه در سال ۲۰۱۹ افزایش یافت.

به گزارش بازار، بازار بازی‌های اینترنتی و رایانه‌ای در سال‌های اخیر در چین بسیار گسترش یافته است. در این اوضاع، شرکت‌های فعال در زمینه بازی‌های مذکور و فناوری‌های رایانه‌ای به شدت در چین رشد داشته اند. یکی از این شرکت‌ها «تن سنت Tencent» است که غول بزرگ فناوری در چین به شمار می‌رود. مسئولان این شرکت امروز از سود کلان آن خبر دادند.

براساس اعلامیه این شرکت، سود این شرکت چینی در سه ماهه آخر سال دو هزار و بیست، یکصد و هفتاد و پنج درصد در مقایسه با دوره زمانی مشابه در سال دو هزار و نوزده افزایش یافت و به رقم نه میلیارد و نود میلیون دلار رسید.

در همین حال؛ چند روز قبل، لی کچیانگ نخست وزیر چین اعلام کرد با وجود عوامل غیر قابل پیش بینی و ادامه شیوع بیماری کرونا، ‌ که بازار اشتغالزایی و رشد اقتصادی در کشور را بی شک تحت تاثیر قرار خواهد داد این کشور توانایی و ظرفیت های لازم برای دستیابی به رشد اقتصادی بیش از شش درصد در امسال برخوردار است.

چین که نخستین کشور متاثر از شیوع ویروس کرونا در جهان بود و از همین رو اقتصاد آن قبل از دیگر کشورهای جهان از شیوع این بیماری همه گیر متاثر شد. اما سال گذشته با کمک طرح های اقتصادی و بسته های تشویقی توانست به رشد اقتصادی نسبی برسد. با این حال چین برای سال گذشته هیچ هدفی در خصوص میزان رشد اقتصادی سالانه تعیین نکرد که این یک تصمیم اقدامی نادر در تاریخ این غول اقتصادی آسیا بود.

کد خبر: ۸۰٬۵۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha