۶ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
طرح جامع بهبود فضای کسب و کار و مقررات‌زدایی در دستور کار است/ راه اندازی کارخانه سیمان در خلخال
دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس:

طرح جامع بهبود فضای کسب و کار و مقررات‌زدایی در دستور کار است/ راه اندازی کارخانه سیمان در خلخال

اردبیل - نظری، دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: طرح جامع بهبود فضای کسب و کار و مقررات‌زدایی از مسیر تولید در دستور کار کمیسیون اقتصادی مجلس است.

میرغنی نظری در گفت‌و گو با بازار، اظهار کرد: در سالی که مقام معظم رهبری به نام تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی نامگذاری کرده، مجلس طرح‌های مختلفی را در تقویت تولید، بهبود فضای کسب و کار و رفع مقررات و قوانین مزاحم در دستور کار قرار داده تا با همکاری دولت زمینه تقویت و توانمندی تولید داخلی را به وجود آورد.

وی با تاکید بر جلوگیری از صدور بخشنامه‌های تکراری و خلق‌الساعه در ایجاد مزاحمت برای تولیدکنندگان، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران تصریح کرد: به جای این بخشنامه‌ها بهتر است تسهیل امور با پرداخت تسهیلات با نرخ سود پایین و واگذاری اراضی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در حمایت از صنعتگران و تولیدکنندگان انجام شده و در کنار آن به معنای عملی پشتیبانی‌ و مانع‌زدایی‌ها در دستور کار قرار گیرد.

ضرورت شکل‌گیری پنجره‌ واحد در حمایت از تولید
دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: در اولین جلسه کمیسیون اقتصادی مجلس تلاش خواهیم کرد تا در محورهای مختلف مقررات‌زدایی و اصلاح و حذف قوانین مزاحم و بخشنامه‌های دست و پاگیر در مسیر تولید را به نوعی حل و فصل کرده و به بهبود فضای کسب و کار در کشور کمک کنیم.

نظری ضرورت شکل‌گیری پنجره‌ واحد در حمایت از تولید و همچنین کمک به سهولت قوانین مالیاتی، گمرکی و بانکی را یادآور شد و افزود: یکی از اصلی‌ترین ارکان توسعه کشور کمک به تولید است که این امر می‌تواند کلید اصلی در حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: هر چقدر تولید ملی مورد حمایت قرار گیرد به همان نسبت افزایش رفاه عمومی و اجتماعی نیز اتفاق می‌افتد.

برای نجات اقتصاد کشور راهی جز حمایت از تولید نداریم
نظری اضافه کرد: مقام معظم رهبری شعار کلیدی و مهمی را برای سال ۱۴۰۰ انتخاب کرده که به عنوان یک راهبرد می‌تواند کشور را در شرایط حساس از گردنه‌های تحریم و تهدید اقتصادی نجات دهد.

وی پرهیز از اتکا به اقتصاد نفت‌محور را در کشور یادآور شد و ادامه داد: برای نجات اقتصاد کشور ما راهی جز حمایت از تولید نداریم و ضرورت دارد با برنامه‌ریزی‌های دقیق در کنار رونق و جهش تولید، موانع پیش رو را از سر راه سرمایه‌گذاران و صنعتگران برداشته و به تقویت اقتصاد و چرخه تولید کمک کنیم.

نظری اظهار کرد: همچنان سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد تاکید مقام معظم رهبری، مجلس و دولت است و در این زمینه امیدواریم با پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها زمینه تقویت پول ملی، تولید ملی و همچنین کارآفرینی به صورت بومی و محلی نیز شکل بگیرد.

دبیر کمیسیون اقتصادی مجلس تصریح کرد: هر چند برخی موانع را در این مسیر شاهد هستیم اما ضروری است با نگاه تیزبین مجلس و دولت در اصلاح قوانین و مقررات به سمتی حرکت کنیم تا سرمایه‌گذاران راغب به حضور در صحنه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال باشند تا دلسردی و ناامیدی را در این عرصه شاهد نباشیم.

رونق تولید با حمایت از سرمایه گذاران و کارآفرینان در خلخال و کوثر
نظری ادامه داد: در دو شهرستان محروم کوثر و خلخال باید در کنار اعمال مشوق های سرمایه گذاری تسهیلات ویژه در حمایت از سرمایه گذاران و کارآفرینان در نظر گرفته شود تا تولید در این مناطق رونق گیرد.

نماینده مردم خلخال و کوثر درر مجلس بیان کرد: سال هاست که مردم خلخال منتظر راه اندازی کارخانه سیمان و صنایع مادر هستند که در رایزنی با شرکت های وابسته به وزارت صمت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی تلاش می کنیم تا در سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها فرصت و زمینه راه اندازی چنین مجموعه های تولیدی را به وجود آوریم.

کد خبر: ۸۰٬۵۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha