۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۷
وزن غالب شعار امسال متوجه مسئولان است/ دارایی مردم به شدت کاهش پیدا کرد
نماینده مردم زنجان و طارم در خانه ملت:

وزن غالب شعار امسال متوجه مسئولان است/ دارایی مردم به شدت کاهش پیدا کرد

زنجان-طاهری،نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: وزن غالب شعار امسال مبنی بر «تولید پشتیبانی‌ها مانع‌زدایی‌ها» متوجه مسئولان کشور است.

مصطفی طاهری در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه در اوایل سال گذشته فروش نفت و صادرات ارزی به شدت آسیب دیده بود، افزود: این روند به خاطر سیاست‌های غلطی بود که دولت طی دو سال اخیر اتخاذ کرده بود، این در حالی است که معتقدیم باید به سمت خنثی کردن تحریم‌ها می‌رفت اما اتخاذ سیاست‌های غلط باعث شد تا دولت به شدت به سختی بیفتد و نتواند نیاز ارزی خود را از طریق صادرات و فروش نفت تامین کند.

وی تصریح کرد: تداوم این روند باعث شد تا با کمبود منابع و جهش زیادی در تورم و نیز کاهش ارزش پول ملی مواجه شویم و به تبع آن واردات مواد اولیه نیز با مشکل مواجه و به همین خاطر به تولید آسیب جدی وارد شد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه خوشبختانه در اواخر سال گذشته این وضعیت کمی بهبود یافت و بهتر شد و دولت نیز توانست بخش قابل توجهی از نفت و گاز خود را صادر کند، ادامه داد: همین مسئله باعث بهبود وضعیت صادرات در این حوزه شد.

طاهری یادآور شد: در عین حال از عوامل دیگری که طی سال گذشته در اقتصاد دنیا و ایران تاثیر گذاشت، بحث کرونا بود که این موضوع نیز در اوایل پارسال به واسطه بی‌تدبیری دولت که در موضوع تحریم‌ها اتخاذ شد، باعث تشدید این مشکلات شد اما این موضوع نیز در اواخر پارسال بهبود یافت.

وی با اشاره به اینکه در بحث تولید از جمله تولید خودرو و لوازم خانگی و نیز تعداد زیادی از اقلام صنعتی، رشدی که در اواخر سال گذشته شاهدش بودیم به مراتب بهتر از اوایل پارسال بود، اظهار کرد: به همین خاطر می‌توان ادعا کرد که اواخر سال گذشته به مراتب وضعیت بهتری در عرصه‌های مختلف نسبت به اوایل پارسال داشتیم، این در حالی است که اگر قرار بود در موضوعاتی چون مذاکره نیز به صورت جدی وارد شویم، اگر مسیر خنثی‌سازی تحریم‌ها و یا کارهایی را که در گذشته انجام داده بودیم را حفظ می‌کردیم، به این میزان شاهد کاهش ارزش پول ملی در شرایط کنونی نبودیم.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: متاسفانه به دلیل اتخاذ نکردن سیاست‌های درست، ثروت مردم به شدت کاهش پیدا کرد و مشکلات عدیده‌ای به وجود آمد.

وی با یادآوری نام‌گذاری شعار امسال با عنوان «تولید پشتیبانی‌ها مانع‌زدایی‌ها» عنوان کرد: سئوال اول در خصوص شعارهای سال که رهبر فرزانه انقلاب در ابتدای هر سال اعلام می‌کنند، این است که آیا این شعارها خوب است یا نه و این شعارها در حالی اعلام می‌شود که ما دارای قانون برنامه پنج ساله، قانون بودجه یک ساله و سیاست‌های کلان کشوری هستیم و اینکه آیا شعار سال همه این برنامه‌ها را به هم می‌ریزد یا نه.

طاهری گفت: در وهله اول شعار سال در راستای همه این قوانین و برنامه‌ها اعلام می‌شود و در وهله دوم شعار سال اولویت‌ها را مشخص می‌کند.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه نکته دوم در خصوص شعار سال، این است که رهبر معظم انقلاب چندین سال است که شعار سال را از بین اولویت‌های مختلف که ممکن است فرهنگی، امنیتی، نظامی، سیاسی و … باشد، به اقتصاد جهت داده‌اند و بیش از یک دهه است که شعارهای سال، شعارهای اقتصادی است، افزود: در چند سال اخیر نیز رهبر معظم انقلاب در شعارهای سال به موضوع تولید بیش از پیش بها داده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه امروز ریشه حل مشکلات در بحث تولید است و این باعث می‌شود که ارزش پول ملی افزایش یافته و تورم و بیکاری پایین آمده و رفاه و ثروت جامعه نیز افزایش پیدا کند، تصریح کرد: در مقابل نیز نقدینگی که باعث تورم می‌شود، کاهش پیدا کند.

کد خبر: ۸۰٬۵۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha