۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶
بنگاه‌های زودبازده نیاز به پشتیبانی مستمر دارند/ فقدان زیرساخت‌های توسعه صنایع مادر در اردبیل
استاد اقتصاد بین‌الملل دانشگاه‌های اردبیل:

بنگاه‌های زودبازده نیاز به پشتیبانی مستمر دارند/ فقدان زیرساخت‌های توسعه صنایع مادر در اردبیل

اردبیل - استاد اقتصاد بین‌الملل دانشگاه‌های استان اردبیل گفت: بنگاه‌های اقتصادی زودبازده در سطح کشور و استان اردبیل نیازمند پشتیبانی و حمایت مستمر هستند.

هاشم مظفری در گفت‌و گو با خبرنگار بازار با محوریت پیام مقام معظم رهبری در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها اظهار کرد: حجم سرمایه‌گذاری انجام شده در بخش بنگاه‌های زودبازده در سال‌های اخیر بسیار زیاد بوده به طوریکه این بنگاه‌ها به دلیل بازدهی سریع و راندمان بالا با استقبال خوب سرمایه‌گذاران روبه‌رو شده است.

وی تصریح کرد: در این بنگاه‌ها سرمایه‌گذاران به دنبال کسب سود و منفعت سریعی بوده و با سرمایه‌گذاری اندک می‌توانند از ایده‌ها و تفکرات سودآور در جهت راه‌اندازی مجموعه‌های تولیدی استفاده کنند.

استاد اقتصاد بین‌الملل دانشگاه‌های استان اردبیل گفت: به دلیل شرایط خاصی که در راه‌اندازی و تقویت بنگاه‌های زودبازده وجود دارد، ما در استان اردبیل نیز به دلیل فقدان زیرساخت‌های توسعه صنایع مادر و بزرگ، با انبوهی از سرمایه‌گذاری‌ها در این بخش روبه‌رو هستیم که در سال‌های اخیر با تقویت نظام دانش‌بنیان در این حوزه بازار فروش و صادرات محصولات تولید شده در این بنگاه‌ها نیز مورد توجه و دقت نظر قرار گرفته است.

بنگاه‌های زودبازده نیازمند حمایت جدی هستند
مظفری افزود: در تحقق شعار سال که تاکید بر پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌هاست قطعا بنگاه‌های زودبازده نیاز حمایتی جدی در این حوزه دارند تا موانع پیش رو برداشته شده و با توجه و دقت نظر بیشتر امر تولید سر پا بایستد.

وی سازگاری این بنگاه‌های اقتصادی را با محیط زیست و آلایندگی کمتر یادآور شد و خاطر نشان کرد: در این بنگاه‌های اقتصادی صرفه‌جویی در منابع و مصارف را نیز شاهد هستیم به طوریکه جوان خلاق و نوآور با تکیه بر علوم و فنون جدید و شکل دانش‌بنیان می‌توانند به تولید محصولات با ارزش افزوده بیشتر و ارزآوری کمک کرده و به نوعی به صرفه‌جویی منابع داخلی نیز کمک کنند.

مظفری در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: مزایای بنگاه‌های اقتصادی زودبازده بسیار زیاد و در عین حال خروجی آنها مفید و مؤثر به اقتصاد کشور و استان اردبیل است چرا که در استان اردبیل به دلیل نبود صنایع بزرگ و مادر و شرایط خاص اقلیمی در هفت تا هشت ماه از سال می‌توان برای افراد بیکار در سایه توسعه این بنگاه‌ها فرصت اشتغال فراهم کرد.

وی اضافه کرد: در این بنگاه‌ها با توجه به توان بالای تولید و اشتغال با یک آورده کمتر هم می‌توان به تولید بیشتر امیدوار بوده و صنایع کوچک را رونقی مضاعف داد.

سرمایه‌گذاری در حمایت از صنایع کوچک به نفع استان‌های کمتر توسعه یافته
استاد اقتصاد دانشگاه‌های اردبیل بیان کرد: عملا سرمایه‌گذاری در حمایت از صنایع کوچک می‌تواند به نفع استان‌های کمتر توسعه یافته باشد که در این بسترسازی علاوه بر استفاده از ظرفیت نخبگان و ایده‌های جدید می‌توان به روش درست در حمایت از سرمایه‌گذاری‌ها گامی اساسی برداشت.

مظفری تلاش دولتمردان را در سال ۱۴۰۰ در حمایت از صنایع کوچک و زودبازده یادآور شد و اظهار کرد: ۹۸ درصد صنایع استان در این حوزه تعریف می‌شود و بهتر است با توجه به مزیت این استان در بخش کشاورزی و صنایع تبدیلی و تکمیلی، در این بخش سرمایه‌گذاری‌های عمده انجام شده تا اهداف توسعه‌ای در بخش بنگاه‌های زودبازده به نتیجه و ثمر برسد.

وی در پایان تصریح کرد: بخشی از واحدهای زودبازده در استان راکد و یا تعطیل هستند که در سال پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها بهتر است این واحدها به چرخه تولید بازگشته و زمینه کارآفرینی مجدد فراهم آید.

کد خبر: ۸۰٬۵۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha