۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۷
رشد صنعتی ایران شتاب می‌گیرد
وزیر صنعت، معدن و تجارت:

رشد صنعتی ایران شتاب می‌گیرد

رزم حسینی، وزیر صنعت، معدن و تجارت از هدف گذاری برای افزایش تولید و رشد صنعتی ایران در سال ۱۴۰۰ با حذف موانع و قوانین غیر ضروری خبر داد.

به گزارش بازار، علیرضا رزم حسینی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت افزود: رشد ۷ و نیم درصدی بخش صنعت که سال گذشته محقق شد، در سال جدید افزایش خواهد یافت.

در خصوص تحقق شعار سال گفت: وزارت صمت در کنار سایر وزارتخانه‌های تولیدی همچون نفت و جهاد کشاورزی برای افزایش و پشتیبانی‌ها از تولید و مانع زدایی‌ها تلاش می‌کند.

وی با باین اینکه وزرات صمت بخش عمده‌ای از موانع تولید را شناسایی کرده است گفت: فهرست این موانع امسال به مجلس شورای اسلامی تحویل خواهد شد تا با همکاری نمایندگان و به خصوص در کمیسیون‌های تخصصی موانع و مشکلات موجود بررسی و حذف شود.

وزیر صمت با تاکید بر اینکه حذف بخشی از موانع، خارج از اختیارات دولت است و نیازمند تصمیم کلان هستیم، گفت: وزارت صمت در حد اختیارات، همه تلاش خود را می‌کند، اما مجلس نیز باید همکاری کند.

 رزم حسینی همچنین از فعال شدن معادن در سال جاری خبر داد و گفت: حدود ۵ هزار معدنی که در اختیار برخی افراد است و راکد مانده، تا پایان همین ماه از دست آن‌ها آزاد شده و به صورت مزایده در اختیار فعالان اقتصادی قرار می‌گیرد.

وی افزود: تحویل این معادن به بهره برداران جدید از جمله اقدامات مهمی است که هم فرصت شغلی ایجاد میکند و هم سرمایه گذاری جدید را موجب می‌شود و تولید را نیز افزایش می‌دهد.

وی افزود: سال گذشته ما ۱۰ میلیارد دلار از واردات کالاها را کاهش دادیم که بخش مهمی از آن، مربوط به افزایش تولید داخل بوده است.

 رزم حسینی با اعلام اینکه سال گذشته در بخش قطعه سازی، توان تولید داخلی رشد مناسبی داشت گفت: این حرکت امسال نیز ادامه خواهد داشت.

کد خبر: ۸۰٬۴۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha