۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴
غیرقابل چشم‌پوشی بودن نقش سازمان هواشناسی در پایش وضعیت جوی کشور
در پیام وزیر راه و شهرسازی به مناسبت روز جهانی هواشناسی تاکید شد؛

غیرقابل چشم‌پوشی بودن نقش سازمان هواشناسی در پایش وضعیت جوی کشور

اسلامی، وزیر راه و شهرسازی در پیام خود به مناسبت روز جهانی هواشناسی، بر لزوم ارتقاء دیده‌بانی‌ها، پیش‌بینی‌ها و تحقیقات در حوزه هواشناسی دریایی به عنوان یک اولویت‌ در سازمان هواشناسی کشور تاکید کرد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی همزمان با روز سوم فروردین ۱۴۰۰ (۲۳ مارس ۲۰۲۱) که هر ساله این روز روز جهانی هواشناسی نامگذاری شده است، در پیامی این روز را به همه فعالان این عرصه در کشور تبریک گفت.

متن پیام وزیر راه و شهرسازی به مناسبت روز جهانی هواشناسی که امسال با شعار "اقیانوس، وضع هوا و اقلیم ما" نامگذاری شده است، بدین شرح است:

 اقیانوس‌ها مهمترین منبع تغذیه رطوبت جوی و یکی از اصلی‌ترین عوامل رخداد پدیده‌های بارشی  هستند. نقش بی‌بدیل اقیانوس‌ها با پوشش تقریبی ۷۰ درصدسطح کره زمین در تعادل با اقلیم و تغییرات آن انکار ناپذیر است. اقیانوس‌ها، شاهراه‌های تجارت بین‌المللی و یکی از بدیهی‌ترین سرمایه‌های سرزمینی کشورهای بهره‌مند، برای تقویت و ترویج فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی هستند.

کشور ایران با دارا بودن ۵۸۰۰ کیلومتر خط ساحلی از جنوب، به اقیانوس هند و دیگر اقیانوس‌های کره زمین متصل می‌شود و نقش سازمان هواشناسی کشور در پایش و پیش‌بینی وضع هوا در سواحل و دریاهای کشور با ملاحظه  تاثیر اقلیم و تغییرات آن قابل چشم پوشی نیست.

 نامگذاری روز جهانی هواشناسی در سال ۲۰۲۱ با عنوان  اقیانوس، وضع هوا و اقلیم ما بر ارتباط اقلیم با اقیانوس‌ها تاکید دارد و ارتقاء دیده‌بانی‌ها، پیش‌بینی‌ها و تحقیقات در حوزه هواشناسی دریایی از اولویت‌های سازمان هواشناسی کشور است.

 اینجانب ضمن تبریک روز جهانی هواشناسی به تمامی هواشناسان، اقلیم‌شناسان و همکاران سازمان هواشناسی کشور پیشرفت روزافزون در ارائه بهینه خدمات مرتبط با اقلیم و هواشناسی دریایی و همچنین توفیق همکاران آن سازمان را از خداوند منان خواستارم.

کد خبر: ۸۰٬۴۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha