۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
ظرفیت تولید گوشت و شیر کشور بیش از نیاز داخلی است
معاون اول رییس جمهور:

ظرفیت تولید گوشت و شیر کشور بیش از نیاز داخلی است

جهانگیری، معاون اول رییس جمهور گفت: دامداری های صنعتی و مدرن در کشور بیش از یازده میلیون تن شیر تولید می کنند که بیش از ۸ میلیون تن آن در اختیار کارخانجات تولید لبنیات قرار می گیرد و بیش از یک میلیون تن نیز به خارج صادر می شود.

به گزارش بازار به نقل از پاگاه اطلاع رسانی معاون اول رئیس جمهور، اسحاق جهانگیری عصر روز گذشته (سه شنبه) با همراهی وزیر جهاد کشاورزی و استاندار تهران از بخش های مختلف این مجتمع بزرگ دامی بازدید کرد و در جریان ظرفیت تولید شیر و گوشت این دامداری قرار گرفت.

مجتمع شیر و گوشت احسان با بیش از ۳۸۰۰ رأس گاو و گوساله، روزانه بیش از ۶۰ تن شیر خام و ماهانه ۲۵ تن گوشت قرمز تولید می کند.

استفاده از استانداردهای بین المللی در تولید و عرضه شیر و برخورداری از سیستم شیر دوشی روتاری از مزیت های این دامپروری است.

معاون اول رییس جمهور در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگاران از تولید به عنوان شاکله و زیربنای اقتصاد هر کشور نام برد و گفت: اقتصاد کشور زمانی می تواند شکوفا شود که تولید رونق داشته و شکوفا گردد.

جهانگیری با اشاره به اینکه در کشورهای پیشرفته سهم خدمات در تولید ناخالص داخلی بالاتر از سهم تولید است، اظهار داشت: حتی در کشور ما نیز سهم خدمات در تولید ناخالص داخلی و در اشتغالزایی بیش از ۵۰ درصد است و خدماتی که حول تولید شکل می گیرد، خدماتی مهم و موثر هستند.

معاون اول رییس جمهور تولید خدمت را از اقدامات ارزشمند برشمرد و گفت: وقتی موضوع حمایت از تولید مطرح می شود هم تولید کالا و هم تولید خدمت مدنظر است و خدماتی نظیر بهداشت و درمان و خدمات نظام بانکی خدمات مهمی هستند که به رونق تولید کمک می کنند.

جهانگیری ادامه داد: کشاورزی و دامپروری از ضروری ترین و اصلی ترین رشته های تولیدی است چرا که تأمین کننده نیازهای اصلی کشور و به خصوص امنیت غذایی هستند و تأمین غذای ۸۵ میلیون نفر جمعیت ایران از مهمترین و اصلی ترین کارها در بخش تولید است.

معاون اول رییس جمهور با یادآوری اینکه خوشبختانه در بخش کشاورزی و به خصوص دامداری صنعتی توفیقات بسیار خوبی در کشور داشته ایم، افزود: امروز تولیدکنندگانی در دامپروری های کشور فعالیت دارند که از توان فنی و تکنولوژی بسیار بالایی برخوردار هستند و لازم است به اطلاع مردم رسانده شود که در دامپروری هایی نظیر این دامپروری که امروز مورد بازدید قرار گرفت روش هایی که برای شیردوشی مورد استفاده قرار می گیرد جزو شیوه های مدرنی است که در کشورهای پیشرفته دنیا استفاده می شود.

جهانگیری ادامه داد: دامداری های صنعتی و مدرن در کشور بیش از یازده میلیون تن شیر تولید می کنند که بیش از ۸ میلیون تن آن در اختیار کارخانجات تولید لبنیات قرار می گیرد و بیش از یک میلیون تن از لبنیات تولیدی کشور نیز به خارج صادر می شود.

معاون اول رییس جمهور بازدید امروز خود از واحدهای تولیدی بخش کشاورزی را در راستای جهت گیری دولت در سال ۱۴۰۰ توصیف کرد و گفت: حمایت از تولید همواره جزو اصلی ترین سیاست های دولت بوده است چرا که توسعه اقتصادی، اشتغال و رفاه مردم جز از طریق تولید امکان پذیر نیست.

جهانگیری با اشاره به نام گذاری سال جدید از سوی مقام معظم رهبری به عنوان «تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» تصریح کرد: قوای سه گانه و نهادهای حاکمیتی باید تلاش کنند مقرراتی وضع نمایند که در راستای حمایت از تولید و رفع موانع باشد.

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه ظرفیت تولید گوشت و شیر کشور بیش از نیاز داخلی است و بخشی از آن صادر می شود، خاطرنشان کرد: میزان گوشتی که در دامداری های صنعتی و یا با روش های سنتی تولید می شود به حدی است که می تواند نیازهای داخلی کشور را تأمین کند.

جهانگیری افزود: در حال حاضر بیش از ۸۰۰ هزار تن گوشت قرمز در داخل کشور تولید و مصرف می شود و اینکه گاهی برخی افراد تعابیر نامناسبی به کار می برند که گوشت از سفره مردم حذف شده تعبیر غلطی است چرا که میزان تولید گوشت در کشور نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

کد خبر: ۸۰٬۴۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha