۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۲
افزایش هزینه‌ مسکن در آمریکا، نابرابری‌ اجتماعی را تشدید می کند
‌ای پی تی ان:

افزایش هزینه‌ مسکن در آمریکا، نابرابری‌ اجتماعی را تشدید می کند

کارشناسان آمریکایی معتقدند طرح نجات ملی آمریکا به طور مناسب نمی‌تواند اهداف خود را تشخیص دهد.

به گزارش بازار، ‌ای پی تی ان گزارش داد؛ کارشناسان معتقدند افزایش هزینه‌های مسکن در آمریکا سبب تشدید نابرابری‌های اجتماعی می‌شود.

یکی از کارشناسان آمریکایی در این رابطه گفت: بخش‌های طرح نجات آمریکا سبب جاری شدن منابع مالی به طرف افراد و اماکنی می‌شود که توجه زیادی به آن‌ها نشده است. اما این طرح ملی به طور مناسب نمی‌تواند اهداف خود را تشخیص دهد. به نظرم مقابله با نابرابری‌های نژادی در بخش مسکن زمان زیادی می‌برد. طرح نجات آمریکا نمی‌تواند این موضوع را تغییر دهد. این طرح نمی‌تواند به افرادی که به خاطر بیماری همه گیری کرونا، مسکن خود را از دست داده اند کمکی کند. دستورالعمل‌هایی از وزارت خزانه داری دولت بایدن -هریس منتشر شده است که درباره نحوه اختصاص این منابع است. قرار بوده است که موانع زیادی رفع شود، اما ما شاهد موانع زیادی در این راه هستیم.

یک کارشناس دیگر گفت: موضوعی که به آن رسیدگی نشده است نژادپرستی ساختاری در بازار مسکن است. در وهله نخست این موضوع سبب ایجاد وضعیت موجود شده است. باید بگویم پولی که دولت بر اساس طرح نجات اقتصادی می‌دهد نه تنها به مردم عادی بلکه به صاحبان املاک هم داده می‌شود. این موضوع به نفع آن‌ها خواهد بود و به نفع مردم ضعیف جامعه نخواهد بود. آنچه می‌دانیم این است که بسیاری از اجاره نامه‌ها که افراد امضاء می‌کنند از طرف افرادی امضاء می‌شوند که مخالف رنگین پوستان هستند.

وی افزود: ما شاهد افزایش نژاد پرستی در کشور هستیم. آن‌ها از شما می‌پرسند که از کجا آمده اید. هزینه مسکن در آمریکا سبب می‌شود که نابرابری‌های نژادی کنونی در آمریکا تشدید شوند. این خطر وجود دارد که برخی از افراد نژادپرست از وضعیت کنونی و چالش برانگیز بازار مسکن سوء استفاده کنند. هم اکنون نیاز زیادی به تولید مسکن مشاهده می‌شود تا با این مشکل مقابله شود.

کد خبر: ۸۰٬۴۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha