۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۶
رشد ۵.۴ درصدی بازرسی و کنترل واحدهای صنفی در سال ۹۹
معاون وزیر صمت اعلام کرد

رشد ۵.۴ درصدی بازرسی و کنترل واحدهای صنفی در سال ۹۹

تابش، معاون وزیر صمت از افزایش ۵.۴ درصدی بازرسی و کنترل واحدهای صنفی در ۱۱ ماه ۱۳۹۹ خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، عباس تابش با بیان این مطلب، افزود: در ۱۱ ماهه ۱۳۹۹ حدود ۳.۹۲ میلیون فقره بازرسی و کنترل از واحدهای صنفی انجام شد.

وی ادامه داد: میزان بازرسی های انجام شده در ۱۱ ماهه ۱۳۹۸ (مدت مشابه) ۳.۷۲ میلیون فقره بوده است.

رییس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان از افزایش ۰.۶ درصدی پرونده‌های متشکله در این بازه زمانی خبر داد و گفت: در ۱۱ ماهه ۱۳۹۹، نزدیک به ۲۵۲ هزار فقره پرونده تخلف تشکیل شد که این میزان در مدت مشابه پارسال حدود ۲۵۰ هزار فقره بوده است.

تابش همچنین با اشاره به آمار تخلفات کشف شده، بیان کرد: در ۱۱ ماهه ۱۳۹۹، نزدیک به ۳۱۲ هزار فقره تخلف صنفی در چارچوب بازرسی و کنترل های انجام شده کشف گردید.

وی همچنین تصریح کرد: در این بازه زمانی نزدیک به ۱۴۳ هزار فقره رسیدگی به شکایات مردمی انجام گرفت.

معاون وزیر صمت با بیان اینکه بازرسی‌ها در ایام پایانی سال تشدید شد و در ایام نورزو نیز تداوم دارد، گفت: مردم نباید نگران افزایش قیمت‌ها باشند زیرا در همین راستا با هماهنگی‌های مناسبی که با دستگاههای متولی امر نظارت بر بازار انجام شده و با بهره گیری از ظرفیت بازرسی اتاق های اصناف به‌صورت ویژه رصد و پایش روزانه بازار را در دستور کار خود قرار داده و با تمام قوا روی بازار نظارت می‌کنیم.

تابش تصریح کرد: همچنین مردم در سراسر کشور می توانند گرانفروشی، احتکار و اختفاء، عدم اعلام موجودی، عرضه خارج از شبکه، عدم صدور فاکتور و هرگونه تخلف در حوزه اقتصادی را از طریق شماره تلفن ۱۲۴ سازمان حمایت و سازمانهای صمت استانها به ثبت برسانند.

کد خبر: ۸۰٬۳۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha