۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۸
رشد ۶ برابری سرمایه گذاری صنعتی در مازندران
رئیس سازمان صمت مازندران مطرح کرد؛

رشد ۶ برابری سرمایه گذاری صنعتی در مازندران

ساری- قوانلو، رئیس سازمان صمت مازندران گفت: میزان سرمایه گذاری صنعتی از ۶۳۸ هزار تومان در سال ۹۷ به بیش از چهار هزار میلیارد تومان در سال گذشته رسید که رشد بیش از شش برابری داشته است.

حسینقلی قوانلو در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به رشد بیش از شش برابری سرمایه گذاری صنعتی در استان اظهار داشت: میزان سرمایه گذرای صنعتی در سال ۹۷ حدود ۶۳۸ هزار میلیارد تومان بود که در پایان سال جاری به بیش از چهار هزار میلیارد تومان رسیده است.

وی اظهار داشت: میازن صدور جواز تاسیس صنعتی در استان بیش از ۱۰ روز بود که اکنون به یک تا دو روز و میزان صدور جواز بهره برداری از ۱۴ روز به دو تا سه روز کاهش یافته است.

وی با عنوان اینکه آمار شاغلان بخش صنعت در استان به بیش از ۳۲۱ هزار نفر رسیده است، افزود: این افزایش آمار درحالی بوده که به دلیل شیوع کرونا در بخش های دیگر نظیر خدمات و کشاورزی شاهد کاهش شاغلان بودیم.

رئیس سازمان صمت مازندران یادآور شد: ۲۰ درصد مشاغل استان مربوط به کشاورزی بوده و شیوع کرونا سبب شد تا در این بخش با کاهش مواجه باشیم.

قوانلو با بیان اینکه سال قبل هزار و ۲۰ پروانه جواز تاسیس در استان صادر شد، میزان سرمایه گذاری پیش بینی شده را بیش از ۲۶۷ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: با تکمیل این طرح ها برای بیش از ۲۲ هزار نفر شغل ایجاد می شود.

کد خبر: ۸۰٬۳۶۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha