۳ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۹
پلیس با متخلفان دستورالعمل های بهداشتی برخورد کند
رئیس جمهور:

پلیس با متخلفان دستورالعمل های بهداشتی برخورد کند

حجت الاسلام روحانی، رئیس جمهور گفت: لازم است پلیس در جاهایی که نیاز است به مردم تذکرات بهداشتی هم بدهد.

به گزارش بازار، حسن روحانی امروز در ارتباط تصویری با دست اندرکاران طرح سفرهای نوروزی بعد از ارائه گزارش رئیس پلیس راهور کشور افزود: اگر خودروهایی هستند که بدون توجه به اصول بهداشتی تردد می‌کنند، تذکرات بهداشتی پلیس لازم است.

رئیس جمهور گفت: در مواردی که براساس مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا باید چارچوب‌هایی رعایت شود، مخصوصا جاهایی که شرایط کرونایی قرمز و نارنجی است، پلیس حتما اعمال قانون می‌کند.

روحانی افزود: براساس گزارش رئیس محترم پلیس راهور هم اکنون روزی ۳۲ جانباخته در سوانح رانندگی داریم که این مایه تاسف است.

رئیس جمهور از همه رانندگان خواست ضمن رعایت کامل دستورالعمل‌های مرتبط با کرونا، دستورالعمل‌های مربوط به ایمنی در رانندگی را هم رعایت کنند.

روحانی از گزارش خوب و تلاش‌هایی که نیروی انتظامی در طول سال به ویژه در ایام نوروز انجام می‌دهد، تقدیر کرد.

رئیس جمهور در ادامه گفت: به ویژه بخش راهور پلیس، مسئولیت‌های سخت‌تر و سنگین تری را برعهده دارد و البته امسال شرایط برای پلیس راهور نسبت به سال گذشته که به علت شرایط کرونایی محدودیت‌هایی زیادی داشتیم کمی متفاوت است.

روحانی افزود: مردم عزیز ما باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

رئیس جمهور هشدار داد: اگر به دستورالعمل‌های بهداشتی دقت نشود در اواخر فروردین دچار مشکلات جدیدی خواهیم شد.

روحانی همچنین گفت: براساس گزارش ارایه شده، میزان سوانح رانندگی در مقایسه با سال‌های قبل از پارسال ۴۰ درصد کمتر شده که این مایه خرسندی است.
رئیس جمهور بار دیگر ابراز امیدواری کرد: با رعایت کامل دستورالعمل‌ها در زمینه مقررات راهنمایی و رانندگی شاهد کاهش سوانح و تلفات این بخش باشیم.

هلال احمر همچون فرشته نجات
رئیس جمهور خدمات هلال احمر به مردم گرفتار در حوادث مختلف جاده‌ای را به فرشته نجات توصیف کرد و گفت: هلال احمر خدمات بسیار بزرگی انجام می‌دهد.

حسن روحانی در ارتباط ویدئوکنفرانسی با رئیس جمعیت هلال احمر افزود: امسال یک وظیفه جدید دیگر بر عهده هلال احمر گذاشته شده و آن کنترل مرزهای زمینی، هوایی و دریایی است که جلوی ورود بیماران احتمالی به کرونا را بگیرند.

رئیس جمهور با بیان اینکه متاسفانه در استان خوزستان شاهد بودیم که به علت عدم دقت کافی در کنترل یا نبستن مرزها، مردم ما دچار مشکل شدند این وظیفه هلال احمر در ایام نوروز را وظیفه‌ای مهم و خطیر توصیف کرد.

روحانی افزود: اگر افرادی از کشورهای دیگر وارد کشور می‌شوند، حتما تست کرونا از آن‌ها ضروری است و اگر این تست مثبت بود قرنطینه این افراد نیز ضروری است.

کد خبر: ۸۰٬۳۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha