۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۰
ضرورت توجه به تولید، استحصال و توزیع آب در آذربایجان شرقی
استاندار آذربایجان شرقی تاکید کرد؛

ضرورت توجه به تولید، استحصال و توزیع آب در آذربایجان شرقی

تبریز- استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به چالش‌ها و محدودیت‌های موجود در تامین آب، همکاری مردم استان را با متولیان و دست‌اندرکاران تولید، استحصال و توزیع آب خواستار شد.

به گزارش بازار، محمدرضا پورمحمدی در پیامی به مناسبت دوم فروردین، روز جهانی آب اظهار داشت: ۲۲ مارس هر سال مصادف با دوم فروردین به نام روز جهانی آب نام گذاری شده و شعار امسال این مناسبت، "ارزش آب" تعیین شده است. هدف این نام‌گذاری، حساس‌سازی دولت‌ها، رسانه‌ها، تشکل‌های غیردولتی و مردم سراسر جهان به درک صحیح ارزش آب به عنوان کالایی ارزشمند و مهم از منظر اقتصادی، زیست‌محیطی، اجتماعی و فرهنگی است.

در این پیام آمده است: دلیل موجه این حساسیت، ضرورت تامین آب مطمئن و پایدار در بخش‌های سه‌گانه شرب، صنعت و کشاورزی است که اکثر دولت‌ها در سراسر جهان با این چالش در ممالک خود مواجه هستند؛ لذا طبیعی است همه‌ساله، بخش قابل توجهی از منابع محدود مالی دولت‌ها در سراسر جهان از جمله کشور ما، صرف مطالعه و اجرای طرح‌های بزرگ توسعه و انتقال آب، سدسازی، اجرای شبکه‌های آبیاری و زه‌کشی و آبرسانی به صنایع شود که هدف غایی همه آنها پاسخگویی شایسته به رفع نیازهای جدیدی است که پیش از این وجود نداشته‌اند و لاجرم باید برای آنها چاره‌ای اندیشیده شود.

همچنین در پیام استاندار آذربایجان شرقی اشاره شده است: در کنار این واقعیت‌ها در طول یک سال گذشته، شیوع گسترده بیماری کرونا در جهان و لزوم رعایت بهداشت عمومی، ارزش آب را به عنوان یک کالای اساسی در بهداشت عمومی به رخ همگان کشید.

در پایان این پیام آمده است: در استان آذربایجان شرقی نیز تدوین برنامه سازگاری با کم‌آبی، تهیه برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت برای رفع تنش آبی و ترسیم نقشه راه برای تامین آب مورد نیاز همه بخش‌ها، از جمله تدابیری است که در سال‌های اخیر توجه مدیران استانی به سوی آنها معطوف بوده است، لذا شایسته است مردم شریف استان آذربایجان شرقی با مد نظر قرار دادن چالش‌ها و محدودیت‌های موجود در تامین آب، همواره مدیریت مصرف را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده و همکاری لازم را با متولیان و دست‌اندرکاران تولید، استحصال و توزیع آب معمول دارند.

کد خبر: ۸۰٬۳۱۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha