۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۱
پیام وزیر جهاد کشاورزی به مناسبت روز جهانی آب

پیام وزیر جهاد کشاورزی به مناسبت روز جهانی آب

خاوازی، وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: این وزارتخانه با سیاستگذاری های انجام شده در زمینه توسعه سامانه های نوین آبیاری، اجرای روش های به‌زراعی و به‌نژادی، تغییر الگوی کشت، یکپارچه سازی و تسطیح اراضی، توسعه کشت های گلخانه ای و اولویت دهی به گیاهان پاییزه و محصولات زودرس، ضمن فراهم کردن بستر لازم برای تولید بیشتر و افزایش بهره وری آب کشاورزی، با حفاظت از منبع خدادادی آب و تامین امنیت غذایی کشور پیام آور خوبی برای نسل آینده باشد.

به گزارش بازار به نقل ازوزارت جهاد کشاورزی، متن پیام کاظم خاوازی وزیر جهاد کشاورزی به این شرح است:

آب مهمترین و اساسی ترین عامل در بخش کشاورزی است. امروزه محدودیت آب و افزایش جمعیت جوابگوی نیاز کشاورزان عزیز ما نیست و باید به فکر راه چاره ای اساسی در این زمینه باشیم.

بنابراین توجه به راههای بهره برداری هر چه بهتر از آب با هدف رسیدن به کشاورزی و توسعه پایدار، در صورتی امکان پذیر است که ذخایر آبی و خاکی کشورمان حفظ شود. در این مسیر استفاده از روش های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی علاوه بر امکان استفاده بیشتر و بهتر از آب موجود، از فرسایش خاک نیز جلوگیری خواهد کرد.

امروزه مدیریت استفاده صحیح و بهینه از آب آبیاری در بخش کشاورزی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. مطمئناٌ با شرایط فعلی که با کاهش نزولات آسمانی و منابع آب زیرزمینی همراه است. موفقیت از آن کشورهایی خواهد شد که این مایه حیاتی را در اختیار داشته باشند.

بی شک دستیابی به توسعه و خودکفایی کشور در زمینه کشاورزی بدون جلوگیری از هدر رفت آب آبیاری و بهره مندی از فناوری جدید امکان پذیر نیست. در این راستا، وزارت جهاد کشاورزی با سیاستگذاری های انجام شده در زمینه توسعه سامانه های نوین آبیاری، اجرای روش های به‌زراعی و به‌نژادی، تغییر الگوی کشت، یکپارچه سازی و تسطیح اراضی، توسعه کشت های گلخانه ای و اولویت دهی به گیاهان پاییزه و محصولات زودرس، ضمن فراهم کردن بستر لازم برای تولید بیشتر و افزایش بهره وری آب کشاورزی، با حفاظت از منبع خدادادی آب و تامین امنیت غذایی کشور پیام آور خوبی برای نسل آینده باشد.

شعار امسال روز جهانی آب «ارزش آب» و توجه دادن در مورد معنای آب برای مردم، ارزش واقعی آن و چگونگی محافظت بهتر از این منبع حیاتی است. لذا ضمن گرامیداشت این روز، لازم است مساله ارزشگذاری به آب و حفاظت از آن هرچه بیشتر مورد توجه همگانی قرارگیرد تا از هدررفت این سرمایه ملی جلوگیری به عمل آید.

وزارت جهاد کشاورزی نیز ضمن اتخاذ و اعمال سیاست های ذکرشده، آموزش و ترویج همگان خصوصا بهره برداران گرامی را در راستای استفاده بهینه از منابع آبی در دستور کار خود دارد تا علاوه بر حفظ منابع خدادادی، کشاورزی شکوفاتری داشته باشیم.

کد خبر: ۸۰٬۳۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha