۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۸
کاهش ۵ درصدی متوسط مصرف آب در کاشان
مدیرعامل آبفای کاشان خبر داد؛

کاهش ۵ درصدی متوسط مصرف آب در کاشان

کاشان - اسدی، مدیرعامل آبفای کاشان از کاهش پنج درصدی متوسط مصرف آب در منطقه کاشان با فرهنگسازی های انجام شده خبر داد.

محمدرضا اسدی در گفت و گو با بازار با اشاره به فرارسیدن ۲۲ مارس روز جهانی آب اظهار داشت: رشد فزاینده جمعیت و افزایش مصرف آب، قطع بی رویه درختان در جنگل‌ها، تغییر اکوسیستم طبیعت، رشد شهرسازی، افزایش صنایع آلوده کننده آب و به کار بستن شیوه‌های نامناسب و غیراصولی کشاورزی باعث شده است که در حوزه آب با مشکلاتی جدی مواجه شویم‌.

وی با بیان اینکه شهرها روز به روز صنعتی تر می‌شود و ارزش آب بیشتر خودش را نشان می‌دهد، ابراز داشت: برای آب دو ارزش ذاتی طبق فرموده قرآن و دیگری ارزش اقتصادی قائل هستیم که با هیچ چیز دیگری قابل جایگزینی نیست.

مدیرعامل آبفای کاشان با اشاره به اینکه منابع آبی ما به شدت محدود است، تصریح کرد: در حال حاضر آب با یک چهارم قیمت تمام شده در اختیار مشترکین قرار می‌گیرد و از این لحاظ باید ارزش این ماده حیاتی را دانست.

وی با بیان اینکه حدود هفت درصد آب مصرفی در کاشان برای مصرف خانگی و شرب در اختیار مشترکین قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد هم در بخش کشاورزی مورد استفاده قرار می‌گیرد و از این رو باید اقدامات لازم برای مدیریت مصرف در این بخش مورد توجه قرار گیرد.

اسدی با اشاره به اینکه با فرهنگسازی های انجام شده متوسط مصرف آب در منطقه کاشان حدود پنج درصد کاهش داشته است، ادامه داد: خوشبختانه خانواده‌های کاشانی با درک شرایط موجود به سمتی رفته‌اند که مدیریت خوبی بر مصرف آب دارند و این قابل تقدیر است.

وی با اشاره به اینکه ما در کاشان مشترکینی داریم که مصرف آنها چهار تا پنج مترمکعب در ماه است، تاکید کرد: با این وجود متوسط مصرف آب در کاشان به ازای هر نفر در طول یک روز متوسط سالیانه ۲۰۰ لیتر است که نسبت به برخی از کشورهای اروپایی که میزان بارندگی آنها بیشتر از ایران است این رقم حدود ۸۰ درصد زیادتر است.

میزان بارندگی در کاشان نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد کاهش داشته است
مدیرعامل آبفای کاشان با بیان اینکه میزان بارندگی در کاشان نسبت به سال گذشته ۴۰ درصد کاهش داشته است، گفت: شرایط کنونی کاشان و تنش آبی موجود در آن بیانگر این است که تابستان سختی را از نظر آب در پیش داریم و مدیریت مصرف آب باید بیش از پیش مورد توجه شهروندان کاشانی باشد.

کد خبر: ۸۰٬۳۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha