۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۳
پیش‌بینی مشوق‌های استخدامی و تخفیف مالیاتی برای افزایش فرزندآوری
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس مطرح کرد

پیش‌بینی مشوق‌های استخدامی و تخفیف مالیاتی برای افزایش فرزندآوری

زنگنه، عضو کمیسیون بودجه مجلس با اشاره به مشوق‌های استخدامی در طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، گفت: در این رابطه دولت را مکلف کردیم امتیازات بیشتری را برای استخدام خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر قرار دهد و ضریبی برای تعداد فرزندان قائل شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محسن زنگنه، در مورد کمک‌های مالی و اقتصادی پیش‌بینی شده در طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، گفت: در تمامی کشورها مشوق‌هایی برای خانوارهایی که اقدام به افزایش فرزندآوری می‌کنند پیش‌بینی می‌شود؛ متاسفانه بحث کاهش جمعیت در کشور در دهه ۷۰ مطرح شد و در موارد متعدد قوانینی داشتیم که بر اساس آنها خانواده‌ها تشویق به کاهش فرزندآوری می‌شدند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: در طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده تلاش کردیم تمامی قوانین مورد نظر را لغو کنیم به عنوان مثال در قوانین سابق فرزند چهارم به بعد مشمول تسهیلات و امتیازات ویژه نمی‌شدند و لغو قوانین سد راه افزایش جمعیت از جمله اقدامات مهمی بود که در  دستور کار قرار گرفت و در طرح جوانی جمعیت پیش‌بینی کردیم که تمامی قوانین و دستورالعمل‌هایی که به نحوی در جهت کنترل جمعیت در حوزه فرهنگی و مباحث آموزشی و درسی از قدیم وجود داشته لغو شود.

وی با بیان اینکه در طرح جوانی جمعیت برای خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر در حوزه هزینه‌های ساخت مسکن مانند پروانه و عوارض ساختمانی تسهیلات ویژه‌ای را قائل شدیم و برای اخذ تسهیلات شرایط خاصی را قرار دادیم تا خانواده‌ها در اولویت باشند، گفت: تامین زمین برای این خانواده‌ها با شرط اجاره ۹۹ ساله پیش‌بینی شده است.

نماینده مردم تربت حیدریه و مه ولات و زاوه در مجلس یادآور شد: در حوزه مالیات‌ها پیش‌بینی شده به ازای هر فرزند خانواده‌هایی که دارای سه فرزند و بیشتر هستند ۱۵ درصد تخفیف مالیات بر حقوق و علاوه بر این معافیت‌های مالیاتی در قوانین بودجه سالانه لحاظ شود.

زنگنه با اشاره به مشوق‌های استخدامی در طرح جوانی جمعیت و حمایت از خانواده، افزود: در این رابطه دولت را مکلف کردیم که امتیازات بیشتری را برای استخدام خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر قرار دهد یعنی ضریبی برای تعداد فرزندان قائل شود.

این نماینده در مجلس یازدهم یادآور شد: در زمینه کسب و کار و اشتغال دولت مکلف شده در ارائه تسهیلات اشتغال و کارآفرینی خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر را در اولویت قرار داده و تسهیلات ویژه‌ای به آنها اختصاص دهد.

رئیس فراکسیون گام دوم انقلاب مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در برخی مشاغل برای زنان شاغلی که دارای فرزند هستند تسهیلاتی در نظر گرفته شده و می‌توانند از تسهیلات کاهش طول مدت خدمت اجباری برخوردار شوند همچنین طول مدت مرخصی قبل و بعد از زایمان را افزایش و امنیت شغلی بانوان که از مرخصی زایمان برخوردار شده‌اند را تامین کردیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی افزود: مدت زمان مرخصی زایمان در طرح جوانی جمعیت را به دو برابر و قبل از زایمان را به ۳ تا ۶ ماه افزایش دادیم و رتبه شغلی آنها هم نباید تنزل پیدا کند.

کد خبر: ۸۰٬۲۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha