۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰
«اپل» به پرداخت ۳۰۸ میلیون دلار غرامت محکوم شد
به دلیل نقض پتنت؛

«اپل» به پرداخت ۳۰۸ میلیون دلار غرامت محکوم شد

«اپل» به اتهام نقض حقوق مالکیت فکری شرکت PMC در یک دادگاه فدرال در تگزاس به پرداخت غرامت هنگفت ۳۰۸.۵ میلیون دلاری محکوم شد.

بازار؛ گروه فناوری ارتباطات: پرونده های حقوقی اپل در زمینه مالکیت فکری در سراسر دنیا هر روز بیشتر و قطورتر می‌شود!   این برند در جدیدترین مورد توسط یک قاضی فدرال در تگزاس به جرم نقض حقوق پتنت مربوط به مدیریت حقوق دیجیتال  محکوم شده است.

به گزارش بازار به نقل از بلومبرگ  این پتنت متعلق به شرکت «Personalized Media Communications» یا به اختصار PMC است و بر اساس رای دادگاه اپل باید ۳۰۸.۵ میلیون دلار به عنوان غرامت به آنها پرداخت کند. نکته قابل توجه در این است که این شرکت در حال حاضر هم با نتفلیکس در دادگاه جدال دارد.

این پرونده در ۲۰۱۵ به دادگاه ارائه شد و بر اساس اسناد ارائه شده PMC مدعی است اپل در فناوری‌هایی نظیر FairPlay که در توزیع محتوای کد گذاری شده از آیتونز، اپ استور و اپل موزیک کاربرد دارد، ۷ پتنت‌ این شرکت را نقض کرده است. کوپرتینویی‌ها در ابتدا توانستند پرونده را به سود خود خاتمه دهند اما PMC خواستار تجدید نظر شده و در نهایت رای را به سوی خود برگرداند.

PMC ماهیتی غیر عملی دارد، یعنی در اصل محصولی خاص تولید نمی‌کند. بلکه تنها پتنت‌هایی را در مراجع ذی‌صلاح ثبت می‌کند و در صورتی که شرکتی مثل اپل آنرا نقض کند، با توسل به دادگاه غرامتی هنگفت را طلب خواهد کرد.

اغلب پتنت‌های این شرکت که در سال ۱۹۸۱ تاسیس شد، در زمینه تجهیزات مخابراتی به ثبت رسیده‌اند. دیگر روش این شرکت برای کسب درآمد صدور مجوز پتنت برای شرکت‌هایی مثل سیسکو، سونی، موتورولا و Zynga است.

کد خبر: ۸۰٬۱۳۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha