۳۰ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۹
کاهش ۸ درصدی تردد بین استانی نسبت به طرح نوروزی ۹۸

کاهش ۸ درصدی تردد بین استانی نسبت به طرح نوروزی ۹۸

محرابی نیا، مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور از کاهش ۸ درصدی تردد بین استانی از ۲۰ تا ۲۹ اسفند ۹۹ نسبت به همین دوره ۲۰ تا ۲۹ اسفند ۹۷ خبر داد.

به گزارش بازار، ایمان محرابی نیا به اجرای طرح نوروزی ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: متوسط تردد بین استانی روزانه یک میلیون و ۷۹۲ هزار و ۷۵۵ وسیله نقلیه و تردد بین استانی ۲۹ اسفند وسیله‌های نقلیه به یک میلیون ۸۹۲ هزار و ۷۵۵ رسید که نسبت به روز قبل از آن ۷ درصد کاهش داشته است.

وی با اشاره به تغییرات تردد بین استانی از بیستم تا بیست و نهم اسفند ۹۹ افزود: در این مدت تردد بین استانی نسبت به مدت مشابه ۲۰ تا ۲۹ اسفند ۹۸، ۴۴ درصد افزایش داشته است.

محرابی نیا بیشترین تردد استانی روزانه در این طرح را مربوط به ۲۸ اسفند با دو میلیون و ۴۶ هزار و ۱۸۱ وسیله نقلیه اعلام کرد و گفت: آزاد راه کرج - قزوین (گلشهر)، آزاد راه تهران -کرج (کیلومتر ۲۵)، آزاد راه کرج - تهران (پل کلاک)، آزاد راه تهران - ساوه (عوارضی تهران)، آزاد راه قزوین - کرج (ترمینال کلانتری) پنج محور دارای بیشترین تردد در روز ۲۹ اسفند ۹۹ بودند.

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گیلان را با ۱۱۱ درصد دارای بیشترین افزایش تردد از ۲۰ تا ۲۹ اسفند ۹۹ بیان کرد و افزود: در این مدت، مازندران ۸۲ درصد، زنجان ۶۲ درصد، اردبیل ۶۱ درصد و کهگیلویه و بویر احمد ۶۰ درصد افزایش تردد داشتند.

محرابی نیا مجموع تردد وسیله‌های نقلیه استان‌های تهران و البرز را در این مدت سه میلیون و ۲۷۹ هزار و ۷۸۳ تردد بیان کرد و گفت: این میزان تردد، ۵۰ درصد تردد نسبت به مدت مشابه سال قبل را نشان می‌دهد.

وی به وضعیت مراجعه کاربران به سامانه‌های اطلاع رسانی ۱۴۱ از ابتدای طرح تردد نوروزی سال ۱۴۰۰ (۲۰ تا ۲۹ اسفند ۹۹) اشاره کرد و افزود: تماس‌های تلفنی در این مدت ۸۱۲ هزار و ۸۹۱ تماس بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۳۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

محرابی نیا با اشاره به ۷۴۴ هزار و ۷۸۳ مورد پاسخ گویی بخش گویا گفت: این رقم حاکی از ۱۴۷ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

وی پاسخ گویی کارشناسان را در این مدت ۶۸ هزار و ۱۰۸ مورد بیان کرد و افزود: این رقم حاکی از ۵۶ درصد افزایش است.

محرابی نیا تعداد بازدید از سایت ۱۴۱ را در مدت طرح نوروزی سال ۱۴۰۰، ۲۰۹ میلیون و ۳۹۳ مورد ذکر کرد و گفت: این میزان، ۲۳ درصد افزایش را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد.

وی تعداد درخواست از طریق نرم افزار ۱۴۱ را ۱۷۹ هزار و ۳۷۱ مورد بیان کرد که افزایش ۵ درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل به دنبال دارد.

مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور گفت: پیامک از طریق سامانه ۱۰۰۰۱۴۱ در مدت اجرای طرح ۴۷ هزار و ۳۹۲ مورد بود که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

محرابی نیا افزود: ۱۲ هزار راهدار، ۲۱۰۰ دستگاه گشت راهداری و هزار و ۱۴۵ راهدارخانه ثابت و سیار در طرح نوروزی مشغول خدمات رسانی به مردم هستند.

کد خبر: ۸۰٬۱۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha